auxvoice 8 Postad 23 Juli , 2016 (redigerade) Hej på er Idag när jag skulle åka upp uppstog ett spännande fenomen... glömde luftskruven på tanken och öppna men icke... Motorn börjar skaka över 4 knop.. Varför? Vad/var felsöka?Alla tips uppskattas och följs upp.Se film: https://www.dropbox.com/s/kiomjqv627ce27x/Fil%202016-07-23%2020%2041%2048.mov?dl=0 Redigerad 23 Juli , 2016 av auxvoice Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 23 Juli , 2016 Nåt sitter löst, har du tagit av kåpan och kollat? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 23 Juli , 2016 (redigerade) Nåt sitter löst, har du tagit av kåpan och kollat? /B Vad skulle det kunna vara som sitter löst? Jag kollade men såg ut som det skulle, vet inte vart jag skulle kolla riktigt. Redigerad 23 Juli , 2016 av auxvoice Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 23 Juli , 2016 Du får pröva dig fram. Varvar den utan och med växel, är det samma på fram o back? Det behövs helt enkelt mer info för att kunna hjälpa dig. Undersök och uteslut. /B 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 23 Juli , 2016 Går den illa också, eller är det bara att den skakar men går som den ska? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Boat 8 Postad 23 Juli , 2016 Spelade upp din video på min platta och det verkar som motorn knackar hårt då den skakar och i slutet av filmen så går motorn lite renare och verkar skaka mindre....? När motorn skakar har du missljud då? Går den på alla cylindrar ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamlures 1 Postad 24 Juli , 2016 Har du kollat propellern, min johnson 40 hk skakade mer vid ökad gas o bytte prop o gick klockrent efteråt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 24 Juli , 2016 Hej, du hade tidigare problem med att motorn gav vit rök. Tydligen beställde du några packningar enligt inlägg #3, men huruvida de monterades och dessutom avhjälpte felet framgår inte i den tråden. (Fy på dej, man skall alltid återrapportera om och hur fel avhjälps. ;-)I inlägg #5 i den tidigare forumtråden framgår att du har mer olja på det nedersta tändstiftet, sådant kan väl tyda på tändnings-problem? Vad händer om du rycker av/ sätter tillbaks en tändhatt i tur och ordning, någon cylinder som inte verkar påverka varvtalet. Den nedersta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 24 Juli , 2016 Röken kvarstår ännu har inte fått hem packningarna ännu. Vart lite nervös att de hänt något allvarligt med motorn med tanke på röken men det var flottören i oljetanken som hängt sig säkerhetsfunktionen kicka in o de gick ej att gasa på. Tack för hjälpen låter filmen ligga kvar för andra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser