Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Ivenblixt

Mercury 60hp 4-takt 2001 larmar

Rekommendera Poster

Ja det e exakt samma problem som jag haft på min när den blivit varm så piper det konstant och motorn dör ner jag sj har plockat ner allt mitt o väntar på delarna så man kan börja sätta ihop det hela igen.. jag fick pris på firma att dom skulle ha 10 papp plus material för att byta dessa saker o det e på tok för mycket så e man bara lite händig sj och ev har lyftmöjlighet när man skall ta bort motorn ser jag inga större problem med att byta sakerna sj om man bara tar sin tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyckligtvis behövde jag inte men än byta impellerpaketet, högst troligt var det bussningar mellan impellerhuset och kylvattenröret som går från drevet upp i motorn. Nu är det ett annat sprutt i skvallerstrålen och vi kunde åka på maxfart så länge vi ville. Nu är vi redo för sommaren!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt då hade du nog mer tur med din än jag med min ;) som sagt min va helt kass uppe i och jag hade ju redan testat på att byta det andra men hjälpte inte så nu hoppas man bara det e detta som skall bytas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt då hade du nog mer tur med din än jag med min  ;) som sagt min va helt kass uppe i och jag hade ju redan testat på att byta det andra men hjälpte inte så nu hoppas man bara det e detta som skall bytas.

Jag håller tummarna för dig!  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...