Torbjorn2000 5 Postad 18 Juli , 2016 Som så många andra har jag upplevt problem med mitt Isotherm-kylskåp med ASU i kombination med solpaneler. Det som händer mig är att så fort solen ligger på så brassar kylskåpet på för fullt i tron att det finns massa el, men drar mer el än vad panelen ger. Sen jag installerade en batterimätare har jag svart på vitt kunnat se hur den beter sig. När solen laddar max får jag kanske 2A. Då går kylen igång på max och drar 3-4A. Summan blir att batterierna töms snabbare än solpanelen hinner ladda upp den. Dock ska ASU känna av den mindre strömstyrkan från solcellerna och anpassa sig enligt denna: http://www.thermoprodukter.se/layout/current/docs/Tips.pdf Är det något som bara nya ASU-kylar har? Har sökt runt mycket bland forum och det verkar ju vara ett så frekvent problem att folk med solpaneler stänger av ASU-funktionen. (Här och här) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torbjorn2000 5 Postad 18 Juli , 2016 Panel är en med automatisk (som kör på ASU) och manuell där man själv ställer in temperaturen. Lösningen många verkar köra på är just att köra i manuell, och sen byta till automatisk när man kör på motorn för att kicka igång max-laddning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 18 Juli , 2016 Har du panelen med två lägen AUT och EKO? Har för mig att vissa årsmodeller struntade i ökad spänning om det stod i Ekonomi-läget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser