mikael_ske 0 Postad 14 Juli , 2016 Har nyss skaffat en Sea ray 200 cc v6 4.3l med nybytt mercruiser drev. När jag drar av på farten så viker båten kraftigt åt styrbord. Och när jag backar och ska vika aktern åt styrbord så vill den inte komma åt det hållet hur mycket jag än gasar. Läste att propellerns rotationsriktning gör att man måste ge mera gas men det hjälpte ej. Någon som har något tips eller förklaring? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 14 Juli , 2016 Det är inte så enkelt att du har luft i hydralstyrningen? Eller skadad prop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
22nimo 2 Postad 15 Juli , 2016 (redigerade) Har nyss skaffat en Sea ray 200 cc v6 4.3l med nybytt mercruiser drev. När jag drar av på farten så viker båten kraftigt åt styrbord. Och när jag backar och ska vika aktern åt styrbord så vill den inte komma åt det hållet hur mycket jag än gasar. Läste att propellerns rotationsriktning gör att man måste ge mera gas men det hjälpte ej. Någon som har något tips eller förklaring? Trimplan ? Redigerad 15 Juli , 2016 av 22nimo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael_ske 0 Postad 15 Juli , 2016 tack för svar! modifieradvegaFår man den symtomen när man drar av på gasen om man har luft i hydralstyrningen? propellern är hel. 22nimoInga trimplan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser