Pezlin 28 Postad 14 Juli , 2016 Hej! Jag försökte få till en uppdatering av mitt Bluechart G2 Vision-kort på Garmins hemsida men fick bara meddelande om att Internet Explorer inte var inställt så att Garmins webbplats räknades som säker. Jag la till URL:en, startade om IE men fick ingen effekt. Någon som vet hur processen för att uppdatera ett sådant kort ser ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 14 Juli , 2016 (redigerade) När jag hade uppdateringsproblem med min bil-gps ringde jag garmins svenska support och fick bra hjälp. Redigerad 14 Juli , 2016 av trewq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 15 Juli , 2016 Uppdaterade mina sjökort till min Garmin i höstas utan såna problem. Dock så tog det en evig tid och lyckades inte via gästhamnarnas wifi. Bättre hemma via bredslang. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezlin 28 Postad 15 Juli , 2016 Satte du bara i sd-kortet i datorn och gick in för nedladdning av uppdatering via Garmins hemsida eller hur gör man? Jag har ett sjökort från 2012 över Strömstad-Halmstad. Tror ni det finns anledning att uppdatera eller är det "pengar i sjön"? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
D_Johansson 0 Postad 20 Augusti , 2016 Var tredje år är det absolut dags att uppdatera sina sjökort. Då får du tillräckligt mycket "information för pengarna". Mer frekvent är ju självklart bättre ur ett säkerhetsperspektiv. När det gäller Garminkort så har de vid årsskiftet börjat med "HD-kort" som kräver större plats på minnet. Det betyder att du kan inte uppdatera ditt nuvarande kort online, då ditt kort inte har tillräckligt stort minne. Du behöver istället åka till en återförsäljare (Erlandsons Brygga, SeaSea etc.) och köpa ett uppdateringskort, de fixar uppdateringen på plats. Då får du ett nytt kort med större minne, för samma peng som om du uppdaterar det själv online. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 20 Augusti , 2016 Satte du bara i sd-kortet i datorn och gick in för nedladdning av uppdatering via Garmins hemsida eller hur gör man? Jag har ett sjökort från 2012 över Strömstad-Halmstad. Tror ni det finns anledning att uppdatera eller är det "pengar i sjön"?Ledsen för sent svar. Jag laddade ner den nya versionen kartor direkt till hårddisken (om jag minns rätt) och kopierade sedan filerna till mitt minneskort. Jag har kartorna dels på datorn, dels på ett minneskort som jag kör Garmins Homeport mot. Bästa sättet att skapa rutter. Dock så ryms det inte mer än 20 rutter på minnet i min plotter så jag har tänkt lägga varje rutt i sin egen mapp på kortet så kan jag läsa in en rutt i taget och radera de jag inte behöver för tillfället från plotterns minne. Det verkar som om plottern bara kan läsa in samtliga rutter i en mapp nämligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser