Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
torsten21

Motorbåt för två vuxna och tre barn

Rekommendera Poster

Jag söker förslag på båt för kortare dags- och helgturer i Öresund och närområdet och undrar om någon kan rekommendera en båt som:

- är minimum sex meter lång

- planar 

- rymmer två vuxna och tre barn med campingstandard, dvs. ok att sova på liggunderlag direkt på durk

- med drägligt ny motor (max 10-15 år) kostar max 300tkr

- coupe eller DC med bra och snyggt kapell (ej amerikansk korvkiosk).

Jag tycker Nimbus 22 coupe verkar fin men undrar om man ens i nödfall kan sova två vuxna och tre barn. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, på Tradera just nu finns en trevlig motorbåt som kanske är mer välutrustad än dina krav.

http://www.tradera.com/item/100201/261015323/bm-750-sober-1986-renoveringsbehov-?utm_source=Criteo&utm_medium=Partners&utm_campaign=retargeting

Dessutom finns den i Limhamn, och båtplats kan dessutom ingå.

Sedan vet jag ju inget om skicket, enligt annonsören behös det översyn av motor och drev, vilket i praktiken kan innebära att man måsta byta alltihop, eller om man är händig och kan ägna höst och vintern åt egen renovering kan detta vara ett fynd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske dumt men... Är kravet att sova i båten 100%? Jag och frun cirkulerar i sundet med en 7 meters WA som klarar övernattning, men vi har funnit att det är så mycket skönare att utnyttja de vandrarhem som finns i närheten av i stort sett varje hamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Tja, på Tradera just nu finns en trevlig motorbåt som kanske är mer välutrustad än dina krav.

http://www.tradera.com/item/100201/261015323/bm-750-sober-1986-renoveringsbehov-?utm_source=Criteo&utm_medium=Partners&utm_campaign=retargeting

Dessutom finns den i Limhamn, och båtplats kan dessutom ingå.

Sedan vet jag ju inget om skicket, enligt annonsören behös det översyn av motor och drev, vilket i praktiken kan innebära att man måsta byta alltihop, eller om man är händig och kan ägna höst och vintern åt egen renovering kan detta vara ett fynd.

Om jag inte missminner mej alldeles så låg båten ute även förra året ??

Och än har ingen nappat. För den som är villig att lägga ner lite pengar i båten så verkar den vara ett fynd.

Samtidigt finns det en hel och likadan båt på blocket för 100.000:- på blocket.

https://www.blocket.se/goteborg/Utmarkt_Bo___Cabinbat_67164742.htm?ca=12&w=3

Redigerad av 22nimo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det någon i forumet som vet om det finns någon HT eller DC i detta segment som rymmer tre barn i ruffen och två vuxna i aktern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bayliner 2855 / 285 Ciera eller SeaRay 270/290 borde du få för runt 300 i bra skick.

Om ena kotten är liten kan han sova i den bäddbara dinetten, två pers <180 får plats i förpiken och två pers <250 långa får plats i midcabinen i Baylinern. Otroligt mycket båt för pengarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...