Lundhgren93 1 Postad 13 Juli , 2016 Hej! Är det någon som vet vart man kan köpa remskiva till en aq130a motor ? Någonstans måste det väl finnas att få tag i. Eller är det någon hära på forumet som har en att sälja ? //Joel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 13 Juli , 2016 Menar du remskivan som sitter på vevaxeln? Den kan du nog hitta på en bilskrot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lundhgren93 1 Postad 13 Juli , 2016 Menar du remskivan som sitter på vevaxeln? Den kan du nog hitta på en bilskrot. Japp det menar jag, är det samma på bil tror du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 13 Juli , 2016 Mja...bil och bil :-). Mäta diametern på din vevaxel och på en bilmotor så får du svar. Jag vet inte om tändgraderna stämmer överens med bilmotor och båtmotor men det ger sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 808 Postad 13 Juli , 2016 Ja, samma som till bil. Varför byte? Syns inte graderna längre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lundhgren93 1 Postad 14 Juli , 2016 (redigerade) Ja, samma som till bil. Varför byte? Syns inte graderna längre? Kollade på en skiva nyss från en b20 motor från en Volvo 140 -74 men centrumhålet var 38mm och på min är det 25mm :/ motorn välte omkull o renskrivande sprack :/ Redigerad 14 Juli , 2016 av Lundhgren93 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 14 Juli , 2016 Oj, så stor skillnad . Jag vet inte om det är skillnad på B18 och B20, kan ju vara värt att kolla. Du kanske kan få hjälp på detta forumet, finns mycket kunnigt folk där: www.jagrullar.se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser