Mambo 75 Postad 13 Juli , 2016 Jag tycker det är trevligt att läsa en sommarbok eller två då man är ledig. Helst en bok med båtanknytning och något spännande segeläventyr. Jag har genom åren plöjt igenom ett antal sådana här böcker och vissa är jättebra skrivna men det finns även de som är rätt tråkiga. Har ni några tips på något bra som är nyutgivet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 13 Juli , 2016 Om du trivs med att läsa på engelska kan jag varmt rekommendera romanserien om Jack Aubrey och Stephen Maturin i det tidiga 1800-talets engelska flotta. Välskrivet, underhållande och med en i många stycken tidstrogen dialog. Eftersom seriens böcker går i kronologisk ordning bör de läsas i rätt ordning. Men ska du bara läsa en så rekommenderar jag "Desolation Island". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henrytuba 1 Postad 13 Juli , 2016 Ger +1 på ovanstående Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 13 Juli , 2016 Arktisk feber. http://www.adlibris.com/se/bok/arktisk-feber-for-egna-segel-till-svalbard-9789187949128 Fick i julklapp och sträckläste samma dag. Mkt väl skriven och beskriver en spännande segling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedde1 21 Postad 13 Juli , 2016 Tycker segla med Albatross är en trevlig och läsvärd bok, rekommenderas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 75 Postad 14 Juli , 2016 Någon som kan rekommendera boken om de svenska värlsomseglarna från 1960-talet: Bortom den västra horisonten : Lunkentuss klassiska världsomsegling av Gunnar Dahlgren, Dag Ekholm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 188 Postad 14 Juli , 2016 Henning Mankells "Djup". Spänning, om en man under första världskriget som trasslar in sig i en massa kärlek, svek och lögner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_Bjorkman 4 Postad 14 Juli , 2016 Vågspel med Ann Rosman, alla Rosmans böcker har lite båtanknytning / Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser