Viktor94 0 Postad 10 Juli , 2016 Hej! Har problem med min evinrude 60 hk där choken som är elektrisk inte vill fungera som den ska. Vi har tagit loss den och provat den och själva primer magnet (choken) som den tydligen kallas verkar vara hel. Det knäpper även i den när man trycker in nyckeln så att den får ström det är jag ganska säker på. Som det är nu får jag ta av kåpan varje gång jag ska starta och så får en vrida på den manuella kranen samtidigt som en startar och då hoppar den igång. Det är ingen som råkat ut för samma problem ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 11 Juli , 2016 Hej, verkar ju positivt med klickljudet men det ger nog ingen fullständig garanti för att det elektriska är okej. Man kan t.ex. voltmäta med multimeter efter spänningsfall i kablaget och även ohm-mäta solenoidens spole mm.Finns verkstadshandböcker på boatinfo.no, och på det här uppslaget - som gäller 1990-2001 - finns olika testmetoder beskrivna.Vet inte årsmodell men gissar att din primer-solenoid kan ha reservdelsnummer 0437238?(Om du scrollar ner litet ser en lista på motorer som har denna reservdel. Obs f.ö. att man inte kan beställa delar från den firman från Europa.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Viktor94 0 Postad 14 Juli , 2016 okej ska sätta mig ner och läsa igenom detta imorgon, stort tack för tipsen och visat intresse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser