larsan 17 Postad 9 Juli , 2016 (redigerade) Hej alla kunniga. Är det någon som vet var man köper luftskruvarna till Solex förgasarna? Det ska vara med FIN gäng,finns tydligen två. Och dom jag har är med fjädern. Har köpt av MISAB och det har blivit fel bägge gångerna. Han säger det finns bara två sorter till dom. Dom första var alldeles för små (tunna) och dom jag har nu är det för grov gäng på. Vad göra,hjälp! Motorn är en Volvo Penta 151 B Redigerad 9 Juli , 2016 av larsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
adis 0 Postad 9 Juli , 2016 Hej alla kunniga. Är det någon som vet var man köper luftskruvarna till Solex förgasarna? Det ska vara med FIN gäng,finns tydligen två. Och dom jag har är med fjädern. Har köpt av MISAB och det har blivit fel bägge gångerna. Han säger det finns bara två sorter till dom. Dom första var alldeles för små (tunna) och dom jag har nu är det för grov gäng på. Vad göra,hjälp! Motorn är en Volvo Penta 151 B Hej Har letat efter dom också. Verkar faktiskt som det finns tre olika. Grovgängad med fjäder, fingängad med fjäder och den på den senaste förgasaren som man skruvar från sidan. Jag har en 151B och skruven med fjäder men den har finare gängor än den MISAB har. Verkar som den är väldigt ovanlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 10 Juli , 2016 Hej alla kunniga. Är det någon som vet var man köper luftskruvarna till Solex förgasarna? Det ska vara med FIN gäng,finns tydligen två. Och dom jag har är med fjädern. Har köpt av MISAB och det har blivit fel bägge gångerna. Han säger det finns bara två sorter till dom. Dom första var alldeles för små (tunna) och dom jag har nu är det för grov gäng på. Vad göra,hjälp! Motorn är en Volvo Penta 151 B Hej Har letat efter dom också. Verkar faktiskt som det finns tre olika. Grovgängad med fjäder, fingängad med fjäder och den på den senaste förgasaren som man skruvar från sidan. Jag har en 151B och skruven med fjäder men den har finare gängor än den MISAB har. Verkar som den är väldigt ovanlig. Precis,det är den till vänster jag söker,och som dej den högra som jag får från misab. ja det verkar helt hopplöst o hitta något som passar............ Fingängad med fjäder ska det vara. Undrar om det går o få tag med från någon gammal volvo bil med förgasare...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 12 Juli , 2016 Kan du inte gå in till en mekanisk verkstad och be att dom svarvar till tätningsytan , inget stort jobb för en svarvare ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 12 Juli , 2016 Drevdelar.se är ett bra stalltips, han kan dessa motorer utantill, och har det mesta. När jag åkte 171 a så var han som en öppen bok, kolla med Ingemar, han fixar nog detta åt dig // Peter. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 17 Juli , 2016 Kan du inte gå in till en mekanisk verkstad och be att dom svarvar till tätningsytan , inget stort jobb för en svarvare ! Fick tag på ett komplett grenrör och bägge förgasarna. Så det ska väl lösa sej. Sen har jag låtit fixa 10 nya skruvar via en svarvare........... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 17 Juli , 2016 Drevdelar.se är ett bra stalltips, han kan dessa motorer utantill, och har det mesta. När jag åkte 171 a så var han som en öppen bok, kolla med Ingemar, han fixar nog detta åt dig // Peter. Japp,han e säker han............. Svår o få tag i bara.hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
adis 0 Postad 18 Juli , 2016 (redigerade) Kan du inte gå in till en mekanisk verkstad och be att dom svarvar till tätningsytan , inget stort jobb för en svarvare ! Fick tag på ett komplett grenrör och bägge förgasarna. Så det ska väl lösa sej. Sen har jag låtit fixa 10 nya skruvar via en svarvare........... Skulle du vara intresserad att sälja ett par av dessa skruvar? Redigerad 18 Juli , 2016 av adis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser