Snoppow 0 Postad 2 Juli , 2016 Hej. Jag har precis köpt en båt och har hunnit åka ut 4 gånger med den. Allt har funkat bra fram tills sista gången vi var ute. Säg att vi åker i 6-7 knop under en längre period och när man vill gasa mer så reagerar inte motorn vid gaspådrag. Den går i 12 knop trots att jag maxar reglaget. Det dröjer några sekunder sen går den upp i maxfart 25 knop. Det som kan ha hänt är att jag har fått ärva två äldre jeep dunkar som hade stått ett tag och möjligtvis fått smuts i förgasarna. Jag vet inte annars vad som kan orsaka detta. Motorn är en tvåtaktare från 88. 2 cylinder på 50 hk. Jätte tacksam om någon kan tipsa mig om vad felet kan vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Landkrabba66 0 Postad 29 Juli , 2016 Jag har ett väldigt liknande problem med min gamla Johnson. Se min tråd "Johnson 60 hk 1988 går bara på halvfart". Gick plötsligt under körning inte att köra på max längre och det höll i sig fram till idag när problemet plötsligt " löst sig av sig själv" Hittade du orsaken till ditt problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser