Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Garpen61

Bayliner 2052 4,3 LX tokstopp i avluftningen till tanken

Rekommendera Poster

Hej,

När jag tankar tar det lång tid att få i soppen och jag tog bort avluftningsslangen i tankänden och för sökte blåsa luft i den, men det var tvrärstopp.

Jag fyllde kompressorn och tog ner till bryggan och försökte blåsa ur den, men ingen skillnad, jag provade att blåsa utifrån också, med röret av tanken såklart, men inget hände.

Jag petade med en trimmertråd också, men det hjälpte inte heller...

Var brukar det sätta sig och hur får man loss det?

Förslag mottages tacksamt

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går det inte ta loss hela slangen? Den kanske blivit klämd någonstans? Jag tycker det låter konstigt att det skulle blivit ett sådant totalstopp. Oxid på nätet i ytteränden?

Det är inte metallspunnen slang? De har en otrevlig förmåga att säcka ihop innanför metalltråden utan att det syns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går det inte ta loss hela slangen? Den kanske blivit klämd någonstans? Jag tycker det låter konstigt att det skulle blivit ett sådant totalstopp. Oxid på nätet i ytteränden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ser ut som den är ihop-plastad med skrovet, den är inte klämd. Har den fallit ihop inuti så syns det ju inte, men det ser ut som en vanlig gummislang. Kanske ska kapa den nära skrovet och se om det går att komma ut nån där...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu så, Jag tog en sån där pet-sak som tandläkare har och mojade runt i hålet på utsidan av skrovet. Det lossnade lite bös, jag blåste i slangen petade lite igen blåste, petade, blåste och vips så hade det lossnat.

Nu är det bra drag i slangen...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...