JanneJorgensen 0 Postad 1 Juli , 2016 (redigerade) Premiärinlägget! Jag har skaffat en Jofa Winth 485 med en Johnson 40HK 2-takt. Motorn går bra men båten känns lite slö och jag funderar på att laborera lite med höjden på motorn. Även om 40HK är lite snålt så kanske det ger lite om man kan optimera höjd och vinkel. Motorn sitter fast med "tvingskruvar" som det ser ut på äldre motorer, är det en väldigt dum idé att fixa ett par olika distanser och lägga dessa under motorn i "fästklykan". Det ser ju ut att gå at justera några centimeter utan att skruvarna kommer farligt nära kanten. Tanken är att om jag hittar ett bättre läge göra en mer seriös höjning. Redigerad 1 Juli , 2016 av JanneJorgensen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_77 1 Postad 2 Juli , 2016 Premiärinlägget! Jag har skaffat en Jofa Winth 485 med en Johnson 40HK 2-takt. Motorn går bra men båten känns lite slö och jag funderar på att laborera lite med höjden på motorn. Även om 40HK är lite snålt så kanske det ger lite om man kan optimera höjd och vinkel. Motorn sitter fast med "tvingskruvar" som det ser ut på äldre motorer, är det en väldigt dum idé att fixa ett par olika distanser och lägga dessa under motorn i "fästklykan". Det ser ju ut att gå at justera några centimeter utan att skruvarna kommer farligt nära kanten. Tanken är att om jag hittar ett bättre läge göra en mer seriös höjning. Hej ! det är ok testa olika monteringshöjd. prova också annan propeller med lite mindre stigning. ballistic har jag hört ska klara högre monteringshöjd och ge bra toppfart. https://www.propellerdepot.com/933315-ballistic-xhs-propeller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser