Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
CaptainKongo

Navionics - när Freshest Data har gått ut, kan man inte välja ut det delområde man vill ladda ned på minneskortet?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej

Jag har ett Navionics+ område över Baltic Sea som jag uppdaterade förra året. Nu har de fria uppdateringarna gått ut.

Eftersom jag inte fick plats med hela området på minnseskortet lade jag bara in en delmängd på minneskortet.

I år ska vi segla till ett annat område och jag vill nu ladda ned detta område (som ingår i täckningsområdet för Baltic sea). Dock så verkar detta inte vara möjligt? Jag kan inte välja ut ett nytt område.

Går det inte att ladda ned nya kartdelar eftersom updates har gått ut?

Någon som vet om det går?

Redigerad av CaptainKongo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Du får köpa en ny uppdatering när tiden gått utför att kunna välja annat område.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp.

Tycker ändå det är lite "snålt" av Navionics att stänga av möjligheten att ladda om sitt minneskort med delar av det gamla täckningsområdet man ändå har betalat för...

Sommaren 2014 köpte jag en uppdatering för hela Baltic Sea 44 XG, men hela detta område får inte plats på det medföljande minneskortet på 2 GB. Därför laddade jag in södra Östersjön på minneskortet. I år när vi ska till Finland och därför ladda minneskortet med andra kartor från Baltic Sea 44 XG uppdaterat 2014, så kan jag inte ladda om minneskortet med dessa kartor eftersom Freshest data har löpt ut.

Jag anser att jag ändå skulle ha tillgång till hela Baltic Sea 44XG från 2014 som jag har betalt för, men så är det tyvärr inte. Jag är tvungen att köpa en ny uppdatering för ca 1200:-...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väldigt rörigt att förstå Navionics produkter och prismodell. Allt verkar vara en Produkt med Versaler. Typ vad är skillnaden mellan Navionics+, Navionics Updates och Freshest Data? (Vill inte ha svar :) )

I alla fall. Får känslan att man måste köpa en nytt kort varje år à 1200 kr för att kunna uppdatera till nya kartor. Och när året är slut måste man betala på nytt för att kunna få nya uppdateringar? Det är ju ganska dyrt jämfört med att ha en iPad med Eniro på Sjön...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...