Gäst Postad 28 Juni , 2016 När båten kom upp på land upptäcktes det ett hål i skrovet som är cirka 10 mm djupt. Kör man med en mejsel i det så är det mjukt. Inget som jag upptäckte i våras då jag målade båten. Någon som har en gissning på vad det vad kan vara? För att laga det räcker det med att torka ut hålet och fylla igen? En Elvström 32 från 1975. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Larsakelarsson 32 Postad 28 Juni , 2016 10 mm är ju mycket, hur tjockt är skrovet generellt? Det kan vara en igenplastad genomföring som börjar lösas upp. Bäst att kolla ordentligt runtomkring och på insidan innan du gör något mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 28 Juni , 2016 Var sitter det? Tror också på gammal genomföring, kanske klantigt igenspacklat hål för logg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 28 Juni , 2016 Den sitter på styrbord föröver. Tror inte på gammal logg där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 29 Juni , 2016 Under vattenlinjen? Då är det inte en utseendefråga? Då tycker jag - för sin sinnesfrid - att du tar bort allt som känns mjukt både utifrån och inifrån samt lagar ordentligt enligt alla instruktioner. Ser du inifrån eller är det täckt av något? Då kan du vara hänvisad till utifrånreparation, då får du ta upp ett ännu större område för att få till en korrekt rep. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 3 Juli , 2016 Ta bort allt mjukt, slipa rent med god marginal runt om. Torka ut med en varmluftsfläkt som blåser rätt på i minst ett dygn. Fyll ut med epoxy (inte polyester för det fäster inte lika bra mot gammal fullt genomhärdad polyester). Finslipa och måla bottenfärg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser