Gäst tomas Postad 6 Januari , 2003 hej jag vill veta allt om båten tar gärna i mot bilder ska samman ställa en hemsida om båten jag har en 69 270/b23 går som en drömm i vattnet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse Postad 7 Januari , 2003 Jag har en GC från 1970 (sista årsmodellen?) med 250-drev och B20-motor. Inget fartvidunder, men ganska charmig. Vore kul att få utväxla erfarenheter med andra GC-ägare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Crister Dhalberg Postad 9 Februari , 2003 Hej har en gc från 69-70 som jag har tängt byta motor på där sitter 100 drev idag tacksam för förslag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Håkan Strandberg Postad 11 Februari , 2003 Hej på er! Det verkar som om Gullringen intresset är konstant ökande. Vi är några Gullringen ägare som just nu är i uppstarten av ett medlemsregister eller liknande. För ögonblicket så finns en site på nätet där det går att hitta lite foton på några av våra båtar och även ett diskussionsforum. Adressen är groups.msn.com/GullringenKabin logga in, bli medlemmar så ökar vi intresset för Gullringen Cabin ytterligare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Håkan Postad 7 Mars , 2003 jag har oxå en gullringen cabin otroligt mycket båt för pengarna!!!! finns det inga sidor om båten på nätet??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst håkan Postad 9 April , 2004 hur går det med din gullringen cabin hemsida????!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst janne Postad 2 Juli , 2004 Tjenare Lasse !! Jag har nyss kastat i min GC från 1968.... men har ett problem.. När jag ska backa med den så åker drevet upp precis under ytan så jag får inget fäste med proppen i vattnet.... drevet hakar i fästet när man fäller ner drevet men verkar hoppa ur när gas ges bakåt... den skall väll inte hoppa bort från sprinten , för då är den ju inte till ngn nytta....vet du vad det kan vara ??? maila mig eller använd MSN .... J_FASTLANE@hotmail.com MvH Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst claes Postad 10 Augusti , 2004 Hej ! Du säger att du har sista modellen av Gullringen kabin 1970 men detta stämmer inte. Min far har en av årsmodell 1975 som är tillverkad i Gullringen. Motor: Volvo B 20 med 270 drev. Båten har gult skrov och vit överbyggnad. Efter att båttillverkningen lades ner av Gullringhus så såldes formarna och tillverkningen fortsatte en tid men jag vet inte hur längen. Varför jag vet detta är att min far jobbade åt Gullringshus i ca 20 år. Det tillverkades även en båt med orange skrov. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crille 0 Postad 10 Augusti , 2004 Kan bidra med en bild på min kompis båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strandberg 0 Postad 12 Augusti , 2004 Hej Claes! Du vet möjligen inte vart formarna såldes. Denna fråga diskuteras även på Gullringen-hemsidan: http://groups.msn.com/GullringenKabin Vore intressant att få veta så mycket som möjligt om denna trevliga båt. mvh Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Claes Postad 13 Augusti , 2004 Hej Håkan ! Jag håller på att forska en del i var formarna tog vägen till Gullringen kabin. Har fått kontakt med en person i Gullringen som jobbat där i många år och han skall kolla med sin bror samt en tidigare chef för båttillverkningen så får vi se vad som händer. Återkommer förhoppningsvis med mer information Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst RillE Postad 17 Augusti , 2004 Om du får tag på något svar vore det kul om du la in det på forumet på CGs sida som Håkan tidigare informerade om :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst slutet Postad 17 Augusti , 2004 formarna skrotades relativt snabbt eftersom båten var så ful o icke sjövärdig...Man anordnade en majbrasa med bland annat formarna i centrala Gullringen sent i oktober ett år...för att fira detta, det har också blivit en tradition i gullringen att man alltid gör en brasa sista helgen i oktober för att fira denna epoks slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lidman Postad 18 Augusti , 2004 Hej Min svärfar har haft en Gullringen, men han tyckte att den slog så hårt i lite sjö, så han var inte så nöjd med den. Ingen annan som känner igen de sjöegenskaperna? Annars tycker jag att det ser ut att vara en fin båt. // Lidman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst grönis Postad 18 Augusti , 2004 känner din far till något om de öppna modellen camping båt eller passbåt se bild, håller nämligen på att renovera en min andra i ordningen , jag har pratat med krister i gullringen vars far hade gullringenhus vid den tidpunkt men han kom inte ihåg så mycket mer än att formarna såldes och han trodde att det tillverkades ett femtontal båtar till efter 1970 , men min modell tillverkades bara mellan 64-66 tror jag och gjordes bara plywood, är intresserad av vem tillverkade lanterna o vindruteram Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst micke Postad 30 Augusti , 2004 hej.. jag har ochså en gullringen från 1975, undra om du kan sända någon bild på din båt så att ja kan gämföra. mhv micke.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PellenL 0 Postad 18 Juli , 2007 Hej har en Gullringen -78? med en b20. Funderar på att bygga om den i aktern men vet inte riktigt hur jag ska lösa motorutrymmet, eftersom jag vill ha helsoffa där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 8 September , 2007 Hej! Din båt på bilden kan knappast vara en 78 ! Snarare en 69 ev en 68 men på 68 så är grabbräckena i Teak medan på Din båt så är det aluminium så jag gissar 1969. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gullringen67 0 Postad 26 April , 2013 Jag har blivit ägare av en vad jag tror är en 67a men är osäker sitter grabbräcken i trä och ratten sitter vågrät i konsollen. Den är vit med blåa inslag på överbyggnaden. Mitt alias är gullringen 67. Jag försöker lägga upp lite bilder på båten under min renovering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrpepe58 0 Postad 13 Juni , 2015 2003-01-07 vid 21:08 skrev Lasse: Jag har en GC från 1970 (sista årsmodellen?) med 250-drev och B20-motor. Inget fartvidunder, men ganska charmig. Vore kul att få utväxla erfarenheter med andra GC-ägare! Hej, har just köpt en GC-65 med just B20 men med 100 drev volvo penta, har ej provkört den ännu och är ny inom båtar, återkommer med mera senare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrpepe58 0 Postad 13 Juni , 2015 2015-06-13 vid 19:09 skrev mrpepe58: 2003-01-07 vid 21:08 skrev Lasse: Jag har en GC från 1970 (sista årsmodellen?) med 250-drev och B20-motor. Inget fartvidunder, men ganska charmig. Vore kul att få utväxla erfarenheter med andra GC-ägare! Hej, har just köpt en GC-65 med just B20 men med 100 drev volvo penta, har ej provkört den ännu och är ny inom båtar, återkommer med mera senare lite gammal tråd ser jag sorry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser