iBoat 0 Postad 8 Maj , 2005 Hej! jag ska klä mina instrumentbrädor med ett laminat -se bild. Det trista är att laminatskivan är 240x120 cm stor och kostar drygt 2000 kr. Eftersom en skiva i den storleken skulle räcka till många båtar så undrar jag om någon eller några vill vara med och dela. Jag bor i Helsingborg. mats.ogren@comhem.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 8 Maj , 2005 Hej! Ett alternativ är att du ringer direkt till något varv som använder sig av denna utsmyckning. Då är chansen stor att du kan få eller köpa dig någon liten spillbit. Det finns många båttillverkare som har dessa, så det är bara att ringa runt till Ryds, Höga Produkter, Forbina, Finnmaster m.fl.. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 8 Maj , 2005 Hej kolla med dina närmaste båtgrannar. blir dyrt att skicka små bitar över hela landet :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 8 Maj , 2005 därav min upplysning om vilken stad jag bor i... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 8 Maj , 2005 tror att det bättre att du sätter upp en annons vid nått klotter plank där du bor än söker här. har du råd med en sån båt då har du väll råd med en liten skiva :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 8 Maj , 2005 Kanske klä den i metall ist... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Larra Postad 9 Maj , 2005 Hej, jag gick till ett snickeri som tillverkade efter dom mått jag ville ha. fick betala 200:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 10 Maj , 2005 Bland snickerierna har jag bara hittat fanér. Det har jag använt tidigare men efter en säsong har det uppstått små sprickor i fanéret. Dessutom var det svårt att få en hög finish. Laminat är kanske inte så kul men det är snyggt och underhållsfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst skalis Postad 10 Maj , 2005 Jag har också funderat på att klä min insrumentpanel. Vi kan väl höra av varandra. Jag bor i Helsingborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 11 Maj , 2005 Ring mig! 0705-83 96 43 /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 11 Maj , 2005 Vart hittar du det där laminatet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 11 Maj , 2005 Hittade det på Formicas hemsida. Laminatet heter Caramel birdseye http://formica.vegasys.net/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 11 Maj , 2005 Ok, jag letar efter en skiva att bygga bord av till sittbrunnen. Vill ha ett vitt bord men det alternativet jag hittat är att limma perstorp på en plywood. Men man har ju ingen limpress hemma i garderoben... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 11 Maj , 2005 Det borde gå bra med ett antal brädor och tvingar. Epoxi är nog ett bra lim för det ändamålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser