Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
iBoat

klä instrumentbrädan

Rekommendera Poster

Hej! jag ska klä mina instrumentbrädor med ett laminat -se bild. Det trista är att laminatskivan är 240x120 cm stor och kostar drygt 2000 kr. Eftersom en skiva i den storleken skulle räcka till många båtar så undrar jag om någon eller några vill vara med och dela. Jag bor i Helsingborg. mats.ogren@comhem.se

post-2937-1394234382,3582_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Ett alternativ är att du ringer direkt till något varv som använder sig av denna utsmyckning. Då är chansen stor att du kan få eller köpa dig någon liten spillbit. Det finns många båttillverkare som har dessa, så det är bara att ringa runt till Ryds, Höga Produkter, Forbina, Finnmaster m.fl.. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej kolla med dina närmaste båtgrannar. blir dyrt att skicka små bitar över hela landet :shock:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

därav min upplysning om vilken stad jag bor i...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

tror att det bättre att du sätter upp en annons vid nått klotter plank där du bor än söker här. har du råd med en sån båt då har du väll råd med en liten skiva :-nojd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske klä den i metall ist...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Larra

Hej, jag gick till ett snickeri som tillverkade efter dom mått jag ville ha. fick betala 200:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bland snickerierna har jag bara hittat fanér. Det har jag använt tidigare men efter en säsong har det uppstått små sprickor i fanéret. Dessutom var det svårt att få en hög finish. Laminat är kanske inte så kul men det är snyggt och underhållsfritt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst skalis

Jag har också funderat på att klä min insrumentpanel. Vi kan väl höra av varandra. Jag bor i Helsingborg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring mig! 0705-83 96 43 /Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, jag letar efter en skiva att bygga bord av till sittbrunnen. Vill ha ett vitt bord men det alternativet jag hittat är att limma perstorp på en plywood. Men man har ju ingen limpress hemma i garderoben...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det borde gå bra med ett antal brädor och tvingar. Epoxi är nog ett bra lim för det ändamålet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...