ModinMattias 0 Postad 24 Juni , 2016 Hej , ny här Vet någon som skulle kunna vara problemet med mitt aq280 drev på en 1980 flipper När jag skulle lägga till så fastna båtens drev i drive dock kan jag lägga ur reglaget i neutral och tomgångsvarva men det går att starta med driven i och jag får inte ur reglaget varken rev eller drive problemet är troligen i drevet va ? Kan man lösa detta till sjöss tror ni ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 24 Juni , 2016 Menar du att det går att dra spaken mellan fram och back, men att framväxeln ligger i hela tiden. I så fall kan det vara reglagekabeln som är av, men då är det oftast backen som är i. Det kan också vara saxpinnen i tärningen i drevet som har gått av, och tärningen har glidit ur sitt hål. Om du skruvar bort kåpan på drevet, så ser du om växelmekanismen rör sig, eller om något har lossnat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 24 Juni , 2016 Antingen det som Rollen skriver, eller så är reglagekabeln hel, men dess hölje har lossnat i reglaget, jag har råkat ut för det, och fick fixat det, med en komplettering med buntband över höljet så att problemet inte skulle upprepa sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ModinMattias 0 Postad 25 Juni , 2016 Tackar för svar , reglagekistan hade låst sig helt i drive , lossa på allt och fetta upp allt nu lirar det .. Ingen spikad felsökning men det lirar nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser