Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
westfjord29

Storlek midcabin 120 bredd Aquador 32 C

Rekommendera Poster

Hej,

Funderar på att köpa en aquador 32 copue då jag vill ha en enkel och smidig på för korta turer samt som man kan fiska med men även vara ute en vecka med familjen varje sommar.

Hade nästan bestämt mig för att köpa när jag tog fram måttbandet och mätte midcabin och sängen där är endast 120 bredd och även sängen där framme är ganska liten endast 180 lång men ganska bred.

Vi är två vuxna samt två barn som börjar bli större och frågan är om det blir för trångt att sova i denna båt för fyra personer utan att bädda ner dinetten där uppe.

Som andra alternativ tittar jag även på en Forbina 10000 men tycker aquadoren verkar smidigare speciellt om man skall ut och fiska ibland.

Någon som erfarenhet av denna båt eller midcabin där bredden inte är mer än 120cm om det funkar?

Någon som har testat båda båtarna och kan göra en rekommendation för våran användning.

/Michael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aquador fiskebåt? Det är första gången jag hör den förknippas med en fiskebåt. Titta istället på Viknes 1030, där har du en fiskebåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

120 cm är två vuxna som känner varandra väldigt väl eller en vuxen och ett barn. Vi har en midcabin där kojen är 140cm och det funkar för mig l frugan samt bebis/litet barn. I ert fall låter det som aquadoren borde funka. Speciellt eftersom det inte låter som ni ska på långsemester med båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...