Nim26 170 Postad 21 Juni , 2016 Någon som har tips om vilken man skall välja under 2500kr? Erfarenheter på ljudnivå och elförbrukning mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 21 Juni , 2016 Jag har en som köptes från Båtaccenten för många år sedan, 2003 närmare bestämt, den ser lika ut som den Biltema säljer idag. Dock ser jag att man förbilligat konstruktionen idag bla plastanslutningar istället för mässing som det är på min holk. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade då, men helt klart under tusenlappen. Vilket fall som helst så har den funkat utan anm under dessa år. Visst den väsnas lite men stör inte oss. Elförbrukningen är försumbar då det är så korta driftintervaller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 21 Juni , 2016 Någon som har tips om vilken man skall välja under 2500kr? Erfarenheter på ljudnivå och elförbrukning mm Vilken du väljer beror nog mest på hur du känner inför "chansandet" när det kostar få kronor... i det hä fallet... pumpa/kvarn verka funka oavsett pris. Ljudnivå kan du säkert isolera bort, kan ju bli väldigt störande om det körs timme ut å timme in. Elförbrukning. Kraftfulm motor mer förbrukning/tidsenhet men förmodligen kortare "körtid". Sen kan ju brukstiden variera hur kraftiga, hårda, sega saker som hamnar i "pottan". Sist men inte minst... körs den rent okynnes.. så går den väl mest "i tomme"... då drar den inte så mycket. ...hmmm... bara tänkte högt... igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 21 Juni , 2016 Till förra båten köpte jag Seaseas konverteringsats, behåll porslinet, men bytte då ut underdelen mot en med kvarn och elpump, blev ju skitbra, men den bygger mer på höjden så änd-ringen hamnar högre upp, i den båten blev det bara bättre ergonomi, då den var för låginken ombyggnaden. I nuvarande båt har vi bytt till en komplett eltoa även den från Seasea, en modell med johnsonpump, jag tyckte det var vilktigt att köpa en modell som det finns reservdelar till. Den kostade väl max 1500kr kanske billigare, kolla hemsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 21 Juni , 2016 Till förra båten köpte jag Seaseas konverteringsats, behåll porslinet, men bytte då ut underdelen mot en med kvarn och elpump, blev ju skitbra, men den bygger mer på höjden så änd-ringen hamnar högre upp, i den båten blev det bara bättre ergonomi, då den var för låginken ombyggnaden. I nuvarande båt har vi bytt till en komplett eltoa även den från Seasea, en modell med johnsonpump, jag tyckte det var vilktigt att köpa en modell som det finns reservdelar till. Den kostade väl max 1500kr kanske billigare, kolla hemsidan. Värkar ju dreetbra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 22 Juni , 2016 Till förra båten köpte jag Seaseas konverteringsats, behåll porslinet, men bytte då ut underdelen mot en med kvarn och elpump, blev ju skitbra, men den bygger mer på höjden så änd-ringen hamnar högre upp, i den båten blev det bara bättre ergonomi, då den var för låginken ombyggnaden. I nuvarande båt har vi bytt till en komplett eltoa även den från Seasea, en modell med johnsonpump, jag tyckte det var vilktigt att köpa en modell som det finns reservdelar till. Den kostade väl max 1500kr kanske billigare, kolla hemsidan. Hej jag tittar på en Johnsson eltoa på sea sea som kostar 1900kr och det blir nog en sådan i em om ingen annan här ropar stopp jag vet bättre:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 22 Juni , 2016 Till förra båten köpte jag Seaseas konverteringsats, behåll porslinet, men bytte då ut underdelen mot en med kvarn och elpump, blev ju skitbra, men den bygger mer på höjden så änd-ringen hamnar högre upp, i den båten blev det bara bättre ergonomi, då den var för låginken ombyggnaden. I nuvarande båt har vi bytt till en komplett eltoa även den från Seasea, en modell med johnsonpump, jag tyckte det var vilktigt att köpa en modell som det finns reservdelar till. Den kostade väl max 1500kr kanske billigare, kolla hemsidan. Hej jag tittar på en Johnsson eltoa på sea sea som kostar 1900kr och det blir nog en sådan i em om ingen annan här ropar stopp jag vet bättre:) Ja det var den toan jag menade, misstog mig på priset, jag köpte min betydligt billigare i vintras då Seasea sålde allting med en massa rabatt. Var inne hos Sesea i Smögen idag och köpte en ny länspump, såg då att den toan kostar 1900kr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 23 Juni , 2016 Det blev sea sea eltoa för 1995 men det slutade på 2700kr! Slang, kablage mm finns inte med för man räknar med att man redan har en eltoa ink allt på plats i båten. Nåja nu har jag kunnat slänga ut gamla skitslangen som luktade lite ibland så det känns bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser