Bonae 1 Postad 19 Juni , 2016 Håller på att bygga en kitbåt av plywood och trä och det är hög tid att välja epoxi. Eftersom det handlar om ganska stora kvantiteter (nåväl, allt är relativt) lutar jag lite åt NM båtepoxi eftersom det verkar vara en kvalitetsepoxi som blir lite billigare än andra märken. Min fråga är om deras tillsats tix 150 är att jämföra med t.ex west systems High density filler för att göra limfogar? NM säljer ju annars epoxylim som separata produkter, något som alltså inte blandas i det vanliga epoxyresinet utan måste köpas separat. Dum fråga kanske, men innan jag investerar flera tusen i epoxiprodukter känns det ändå viktigt att vara på det klara med det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 19 Juni , 2016 Vad säger NM själva när du frågar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 109 Postad 19 Juni , 2016 Tix 150 fyller inget, gör det bara trögt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bonae 1 Postad 20 Juni , 2016 Har mailat NM med samma fråga men inte fått något svar. Fyllmaterial behöver det inte vara, det enda viktiga är att det blir en stark och bra fog mellan plywood och trä. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 109 Postad 20 Juni , 2016 Det blir det! Tix gör ju att epoxyn inte rinner bort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser