galonen 0 Postad 19 Juni , 2016 Tjenare har precis köpt ny båt med en Volvo penta md7 i. Det jag undrar är om det går att köra maskinen på villa olja då jag ska byta panna och ta bort oljan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 20 Juni , 2016 Jag körde upp ett par kubik för några år sedan, fast det var i en lite större maskin. Ganska mycket skräp i botten på oljetanken, så det är en fördel om du kan sila bort det värsta . Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galonen 0 Postad 20 Juni , 2016 Ja då ska man kunnig a det för jag har hört att det ska vara i stort sett samma som diesel ja tänker att man kanske kan sila det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galonen 0 Postad 8 Juli , 2016 Jag körde upp ett par kubik för några år sedan, fast det var i en lite större maskin. Ganska mycket skräp i botten på oljetanken, så det är en fördel om du kan sila bort det värsta . Kalle hur fick du ur oljan ur din tank hittar ingen sorts kran på min där man skulle kunna få ut det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 477 Postad 8 Juli , 2016 Diesel och villaolja är samma sak. Skillnaden är att det är dyrt om man blir påkommen med villaolja i tanken. Man får tänka på villaolja, men man får inte ha det i tankarna. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 8 Juli , 2016 Jag körde upp ett par kubik för några år sedan, fast det var i en lite större maskin. Ganska mycket skräp i botten på oljetanken, så det är en fördel om du kan sila bort det värsta . Kalle hur fick du ur oljan ur din tank hittar ingen sorts kran på min där man skulle kunna få ut det? Pumpade ut genom manluckan. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galonen 0 Postad 9 Juli , 2016 Tror inte nån testar min jölle om jag har villaolja direkt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 10 Juli , 2016 Som sagt, villaolja är vanlig diesel med lägre skatt. Jag har pumpat ur en tank genom manluckan med borrmaskinspump. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser