Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
galonen

Volvo penta md7 bränsle

Rekommendera Poster

Tjenare har precis köpt ny båt med en Volvo penta md7 i. Det jag undrar är om det går att köra maskinen på villa olja då jag ska byta panna och ta bort oljan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag körde upp ett par kubik för några år sedan, fast det var i en lite större maskin.

Ganska mycket skräp i botten på oljetanken, så det är en fördel om du kan sila bort det värsta .

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja då ska man kunnig a det för jag har hört att det ska vara i stort sett samma som diesel ja tänker att man kanske kan sila det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag körde upp ett par kubik för några år sedan, fast det var i en lite större maskin.

Ganska mycket skräp i botten på oljetanken, så det är en fördel om du kan sila bort det värsta .

Kalle

hur fick du ur oljan ur din tank hittar ingen sorts kran på min där man skulle kunna få ut det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Diesel och villaolja är samma sak. Skillnaden är att det är dyrt om man blir påkommen med villaolja i tanken. Man får tänka på villaolja, men man får inte ha det i tankarna.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalle

hur fick du ur oljan ur din tank hittar ingen sorts kran på min där man skulle kunna få ut det?

Pumpade ut genom manluckan.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte nån testar min jölle om jag har villaolja direkt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt, villaolja är vanlig diesel med lägre skatt. Jag har pumpat ur en tank genom manluckan med borrmaskinspump.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...