L32a 0 Postad 19 Juni , 2016 Någon här som vet var jag kan hitta en skeppare för ca en veckas segling i sverige? Det är så att båten behöver flyttas och jag har ingen seglings vana, men hoppas att ändra på det nu. Kanske finns det massa skeppare som inte har egen båt och vill ut och segla. Har kollat lite olika sidor som har besättnings forum men det verkar inte vara mycket aktivitet på dom. Ersättning kan givetvis diskuteras. Båten är en Laurinkoster 32. Skicka gärna ett meddelande om du känner dig intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 19 Juni , 2016 Varifrån och varthän och när!? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Azguz 105 Postad 23 Juni , 2016 (redigerade) Det är inte så svårt som du tror. speciellt inte om du har en L32:a. Beror ju förstås på om du ska korsa hav, men är det bara längs kusten klarar du det nog själv. har du inte en riktig navigator med sjökort så fungerar faktiskt eniro på telefon rätt bra med lite säkerhetsmarginal. Redigerad 23 Juni , 2016 av Azguz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benny_b 7 Postad 23 Juni , 2016 Någon här som vet var jag kan hitta en skeppare för ca en veckas segling i sverige? Det är så att båten behöver flyttas och jag har ingen seglings vana, men hoppas att ändra på det nu. Kanske finns det massa skeppare som inte har egen båt och vill ut och segla. Har kollat lite olika sidor som har besättnings forum men det verkar inte vara mycket aktivitet på dom. Ersättning kan givetvis diskuteras. Båten är en Laurinkoster 32. Skicka gärna ett meddelande om du känner dig intresserad. Kan stark rekomendera Seglingens ABC http://www.adlibris.com/se/sok?q=seglingens%20abc%20:%20fr%C3%A5n%20nyb%C3%B6rjar-%20till%20spinnakersegling&pn=1&na=9789186183301&ps=10 Mkt bra bok! Då kan du det mesta själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 23 Juni , 2016 http://www.maringuiden.se/forum/topic/82470-söker-du-en-erfaren-kapten-till-stor-båt/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
L32a 0 Postad 28 Juni , 2016 Seglingen gäller skillinge - gävle. Tidsmässigt, när som helst. Visst finns det många bra böcker och eniro kartor men trots det är det här ingen segling jag känner för att göra ensamen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hamston 0 Postad 30 Juni , 2016 Någon här som vet var jag kan hitta en skeppare för ca en veckas segling i sverige? Det är så att båten behöver flyttas och jag har ingen seglings vana, men hoppas att ändra på det nu. Kanske finns det massa skeppare som inte har egen båt och vill ut och segla. Har kollat lite olika sidor som har besättnings forum men det verkar inte vara mycket aktivitet på dom. Ersättning kan givetvis diskuteras. Båten är en Laurinkoster 32. Skicka gärna ett meddelande om du känner dig intresserad. Hej jag är en skeppare läser sista året på sjökapten och har arbetat som skeppare på 50 fots segelbåtar de sista sommrana. Befinner mig på västkusten så, resa och någon form av ersättning är ett krav. Upplärning om navigation, regler och segling erbjuds också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser