Uffeutter 1 Postad 18 Juni , 2016 Söker helt enkelt efter erfarenheter kring denna modell, är det en bra båt? Hur går den i sjön? Bästa motoralternativ? Hur lämpar den sig för längre vistelser till sjöss? Osv, osv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Winnser 1 Postad 18 Juni , 2016 (redigerade) Hej, för några år sedan hade jag en Maxum 2100 Scr och var mycket nöjd med den. Därefter köpte jag en Four Winns 278 som är samma storlek som 2800 från Maxum. Även det en mycket bra båt. Skälet till att jag inte köpte en Maxum är att bolaget avvecklades och då tänkte jag att det kom bli svårt få delar. Dock tror jag inte detta är ett problem i praktiken eftersom det i princip bara är skrovet som kommer från producenten. Allt annat är komponenter som kan köpas på Hjertmanns eller andra liknande leverantörer. Om båten är i bra skick tror jag du kan göra ett bra köp. Redigerad 18 Juni , 2016 av Winnser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffeutter 1 Postad 19 Juni , 2016 Hej, för några år sedan hade jag en Maxum 2100 Scr och var mycket nöjd med den. Därefter köpte jag en Four Winns 278 som är samma storlek som 2800 från Maxum. Även det en mycket bra båt. Skälet till att jag inte köpte en Maxum är att bolaget avvecklades och då tänkte jag att det kom bli svårt få delar. Dock tror jag inte detta är ett problem i praktiken eftersom det i princip bara är skrovet som kommer från producenten. Allt annat är komponenter som kan köpas på Hjertmanns eller andra liknande leverantörer. Om båten är i bra skick tror jag du kan göra ett bra köp. låter toppen, tack för svaret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser