Gå till innehåll
onsdag 09 april 2025
Uffeutter

Erfarenheter maxum 2800 scr

Rekommendera Poster

Söker helt enkelt efter erfarenheter kring denna modell, är det en bra båt? Hur går den i sjön? Bästa motoralternativ? Hur lämpar den sig för längre vistelser till sjöss? Osv, osv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej, för några år sedan hade jag en Maxum 2100 Scr och var mycket nöjd med den. Därefter köpte jag en Four Winns 278 som är samma storlek som 2800 från Maxum. Även det en mycket bra båt. Skälet till att jag inte köpte en Maxum är att bolaget avvecklades och då tänkte jag att det kom bli svårt få delar. Dock tror jag inte detta är ett problem i praktiken eftersom det i princip bara är skrovet som kommer från producenten. Allt annat är komponenter som kan köpas på Hjertmanns eller andra liknande leverantörer. Om båten är i bra skick tror jag du kan göra ett bra köp.

Redigerad av Winnser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, för några år sedan hade jag en Maxum 2100 Scr och var mycket nöjd med den. Därefter köpte jag en Four Winns 278 som är samma storlek som 2800 från Maxum. Även det en mycket bra båt. Skälet till att jag inte köpte en Maxum är att bolaget avvecklades och då tänkte jag att det kom bli svårt få delar. Dock tror jag inte detta är ett problem i praktiken eftersom det i princip bara är skrovet som kommer från producenten. Allt annat är komponenter som kan köpas på Hjertmanns eller andra liknande leverantörer. Om båten är i bra skick tror jag du kan göra ett bra köp.

låter toppen, tack för svaret!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...