HHurtig 1 Postad 18 Juni , 2016 (redigerade) Hej alla, har ett problem jag skulle behöva hjälp med. När jag tex backar ut från bryggan och sen lägger i framväxeln så dör motorn, händer även ibland när jag lägger i växel efter att ha legat i neutral ett tag. Någon som har några tips, motorn går som en klocka i övrigt. Motorn är alltså en VP AQ225F 5.0L V8 -86, är väl GM-block från början. Tack på förhand! //Henrik Redigerad 18 Juni , 2016 av HHurtig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 18 Juni , 2016 Tjuvluft(spraya startgas runt förgasaren och insuget för att testa) eller läckande/skitig förgasare är mina stalltips:) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 18 Juni , 2016 Ett annat tips som iaf funkar på äldre penta är att starta med växeln i om den dör, så slipper du momentet att lägga i och ur växeln vid start när det krånglar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 18 Juni , 2016 Rengöring av förgasare och sedan justering av tomgång och luftskruvar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HHurtig 1 Postad 18 Juni , 2016 Tack för svaren. Någon som har koll på vad det sitter för förgasare på aq225f? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HHurtig 1 Postad 18 Juni , 2016 (redigerade) Lyckas inte få upp någon bild på den:( Redigerad 18 Juni , 2016 av HHurtig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 19 Juni , 2016 Om det är orginalförgasaren som sitter på motorn så troligtvis en 4 port Rochester Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 25 Juni , 2016 Sitter det ett vp drev med ? Så du inte har microbrytare till växlarna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HHurtig 1 Postad 25 Juni , 2016 Sitter ett 290dp drev på den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser