Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
jjacobsen

Bromsad båttrailer 1800 kg

Rekommendera Poster

Till er som använder trailer mycket. Vilken är den bästa bromsade trailern på marknaden idag anser ni med totalvikt runt 1800 kg?

Krav är lastvikt på minst 1300 kg för en 6m-båt, och så enkel och smidig som möjligt för att hantera ensam med en båt för snabbast möjliga sjösättning/upptagning.

Jag har en Fogelsta 1500 kg idag, men tycker det är svårt att få båten perfekt i vaggorna om det blåser lite. Saknar även gångramp och elwinsch, samt vill helst slippa plocka av en ljusramp där bak.

Jag har enbart båten på trailer, och vill därför ha något rejält med rullar som inte blir platta, vattentäta lager, vattentäta led-ljus, bra fjädring osv. Budgetvagnar som Easyline m.fl. går bort.

Vad har ni för erfarenheter? Någon som testat Norska Svela? ( http://svela.no/sv/battrailer/ )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kör våra Finnmaster 68 DC en hel del på trailern. Vi slår till på en från http://harbeck.eu/battrailer-80kmh/

Inte så många upptagningar. Men transporterar den längre sträckor.

De håller en högre klass än vad många andra gör.

Men kolla även Blåsta vagnarna. De skall väl uteslutande ha självjusterande vagga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Bålsta är bra vagnar. Har en själv just nu och jämfört med fogelsta är det en bättre vagn. Fogelsta var dock på inget sätt värdelös, men kölrullar och vagga på Bålsta är riktigt bra. Min vagn har delad ljusramp, så inget avplockande vid sjösättning.

Redigerad av ziggemannen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

tillägg, min bålsta är en tvåtonsvagn med fyra sidorullr aoch självjusterande vagga. Samma som 1800 vagnen i deras serie. Tips, välj massiva sidorullar, de luftfyllda dödas av UV-ljus efter några år.

Redigerad av ziggemannen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...