Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
velum_navia

Byte av strömningsdamasken

Rekommendera Poster

Någon som som har bytt sin strömningsdamask, hur gick du till väga?

När jag tog bort min så fick jag med mig lite glasfiber, undrar om jag skall måla över det med primer eller bara låta det vara och klistra dit den nya strömningsdamasken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bytte min täckplatta (tror det är det du menar?) för något år sedan. Köpte Biltemas 'damask', kollade alla inlägg på detta forum och kompilerade ett dokument som bifogas.

Jag limmade med Bostiks kontaktlim efter att ha ruggat upp och avfettat både gelcoat och gummiytan och den sitter bergfast än så länge.

Limma täckplatta.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bytte min täckplatta (tror det är det du menar?) för något år sedan. Köpte Biltemas 'damask', kollade alla inlägg på detta forum och kompilerade ett dokument som bifogas.

Jag limmade med Bostiks kontaktlim efter att ha ruggat upp och avfettat både gelcoat och gummiytan och den sitter bergfast än så länge.

Tack, fast min fråga är hur jag skall göra med tanke på att jag lyckades blotta glasfibern när jag tog bort "damasken"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(Någon som som har bytt sin strömningsdamask, hur gick du till väga?)

Så var väl din första fråga?

Om din limning täcker glasfiberväven bör det funka att limfogen håller tätt, annars bör du prima eller lägga på ett lager gelcoat så väven tätas av mot vattnet.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(Någon som som har bytt sin strömningsdamask, hur gick du till väga?)

Så var väl din första fråga?

Om din limning täcker glasfiberväven bör det funka att limfogen håller tätt, annars bör du prima eller lägga på ett lager gelcoat så väven tätas av mot vattnet.

Lycka till.

Sant, men undrar hur bra limmet fäster om man lägger ett lager primer innan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ytterliga en fråga,

Vad har ni använt för lim när ni har satt fast damasken. Känns lite som ett lotteri på vilket kontaktlim man skall använda?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur lyckas ni alla att kränga gummiskivan över propelleraxel utan att skivan går sönder? Jag har ett 100S drev

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur lyckas ni alla att kränga gummiskivan över propelleraxel utan att skivan går sönder? Jag har ett 100S drev

Vet inte riktigt hur du tänker? Men för min egen del så skulle jag byta gummidamask som sitter klistrad mot skrovet så jag "slet" helt enkelt bort den och var det inga problem med att kränga över gummidamasken över drevet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...