Synnnergren 0 Postad 13 Juni , 2016 Hej, Är en rätt nybliven båtägare och har lite problem med motorn. Det ända jag vet om motorn är att det är en Yamaha 2t 55hk årsmodell äldre. Problemet är att motorn hackar/skakar och till slut dör, när man håller sig under 5knop. Men från 5knop och upp så går den jätte fint. Detta kan vara ganska irriterande när man ska te.x lägga till eller dörja osv. Åtgärder jag gjort: *Bytt båda stiften (är rätt stift) Kan tillägga att ägaren innan mig hade samma problem men hade inte tiden/kunskapen att fixa detta. Så är det någon som har några idéer, tips eller trix så är det varmt välkommet Stort tack på förhand /D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MLind 6 Postad 2 Juli , 2016 Lite tips: Bränsletank, slang och pumpblåsa hela och täta Kolla efter tjuvluft Bränslefilter helt och rent Kolla bränslepump och membranet i den Gör rent förgasare (särskilt lågfartsmunstycket om du har sådant) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Togero 8 Postad 4 Juli , 2016 Låter som tändningen är felinställd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser