alltiallou 0 Postad 12 Juni , 2016 Tjena, skulle väldigt gärna få trailern besiktad denna vecka. dock är det punka på alla däck som båten ligger på och jag undrar om den går igenom utan luft i dom däcken? hinner inte byta denna vecka då jag jobbar rätt mycket. är bara en liten trailer med en ryds 405 på om det gör någon skillnad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 12 Juni , 2016 Det är inte trafiksäkert att köra utan luft, så det får du en eller två tvåor på. Jag försökte för fyra år sedan besiktiga en kitcar med pyspunka på ett framhjul, det upptäckte besiktningspersonen precis på slutet, så det blev ombesiktning. Däremot har jag fått igenom en annan gammal bil med torrsprickor i alla hjulen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 12 Juni , 2016 Du, tryck i sådan där punkteringsspraj, fyll upp och kör några kilometer i rätt hög fart så geggamojan får fördela sig inne i däcken, det kan funka, och det skall funka enligt reklamen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 12 Juni , 2016 Jag tolkar det som punka på hjulen under själva båten... inte under treilern... Det är väl bara båten som tar stryk av det. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 205 Postad 12 Juni , 2016 Hur ska du få trailern till besiktningsstationen utan luft i däcken..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 205 Postad 12 Juni , 2016 Jahaaaaaaa! Tänkte inte på det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Juni , 2016 Hjulen båten ligger på skiter besiktningen i. Men fixa det innan du tar upp båten, då det blir punktbelastning som gärna spräcker skrovet. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alltiallou 0 Postad 12 Juni , 2016 okej jo är hjulen båten ligger på, nä har nya däck ligger som byts så fort båten åker i vattnet, orkar inte lyfta av den själv och hinner inte ner till sjön något denna vecka. men skickar väl in den te besiktning å ser vad som händer. den ligger ju stabilt även utan luft hehe kanske inte de bästa för skrovet men köpte den av en gubbe som inte använt den på några år så den har väl bara stått å däcken har torkat ihop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 12 Juni , 2016 (redigerade) Jaha, det var alltså så du tänkte..... nu tyckst det ju vara "trolltider" här så lika bra att svara artigt men med vissa undertoner.. Redigerad 12 Juni , 2016 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Juni , 2016 Som alla andra sagt redan, stödhjulen kollar inte besiktningen på, men vad säger dom att det är last på lärran när man kommer? Det låter ju som om båten ligger på kärran. Fast dom kanske bryr sig om det heller, det är ju drag, ljus hjul och ev. broms dom vill se. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Boat 8 Postad 12 Juni , 2016 Har hört av en besiktningsman att det kan vara bra att ha last på kärran för då är det lättare att kontrollera om bromsarna tar nog bra och lika mycket på båda sidorna. (Gäller naturligtvis bromsad kärra ) Däremot så måste det vara säkert att testa dvs att man gjort ordentlig lastsäkring, men det är ju självklart att man alltid ska göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 13 Juni , 2016 Har du båten på, och ingen luft i stödhjulen! Lyft i båten med kran! Jag har sett några gånger när man sjösatt från trailer utan luft i stödhjulen, det har blivit dyra plastreparationer. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 109 Postad 13 Juni , 2016 sjösätta hela vagnen så båten flyter av borde ju fungera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 205 Postad 13 Juni , 2016 Kan man inte få in en domkraft under kölen och byta hjulen med båten kvar på vagnen? Spännband så hindrar man att den tippar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 13 Juni , 2016 Allt är bättre än att försöka rulla båten på hjulen utan luft! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser