raol 2 372 Postad 12 Juni , 2016 Var ute på en cykelrunda bl a väster om Kungälv i går, och tog Kornhallsfärjan på hemvägen. På Hisingssidan ligger det en liten brygga med ett halvdussin båtplatser, och längst ut ligger det en 707:a som ligger bra djupt i vattnet. Kanske står den med kölen på, eller i, botten. Trist, för det är väl en riktigt bra båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 12 Juni , 2016 707:a? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 12 Juni , 2016 707:a? https://sv.m.wikipedia.org/wiki/707_(båtmodell) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 12 Juni , 2016 ...ibland hatar jag det här forumet. Nu går det inte att redigera igen... https://sv.m.wikipedia.org/wiki/707_(båtmodell) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 12 Juni , 2016 (redigerade) Du har för många inlägg totalt Peter du får göra som Toaen och börja om igen. Redigerad 12 Juni , 2016 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 12 Juni , 2016 Du har för många inlägg totalt Peter du får göra som Toaen och börja om igen.Aha; men det blir fler om jag får göra nya och korrigera på det viset :-)Men tillbaka till ämnet; ja visst är det sorgligt med de övergivna båtarna. Speciellt de som faktiskt är i grunden bra båtar som 707:an och liknande. Däremot finns det båtar som seglar dåligt och är trånga som jag kan förstå att folk överger, tänker inte ge exempel, men det finns en del sexmeterskonstruktioner från 60-talet som är ren skräp och borde malas ner till vägfyllning eller byggas om till bajstankar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 17 Juni , 2016 Passerade nyss Kornhall. Nu är 707:an där helt under vatten. Står lutad på botten. Endast masten sticker upp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 18 Juni , 2016 En annan sak som är fascinerande är att se dessa båtar i 3-5 metersklassen som ligger i gräset övervuxna i varje hamn, som på blocket ibland annonseras för priser runt 50 000 sek. Helt galet. Själv jagar jag en flipper 450 med katamaranskrov för ett hemmabygge, och jag har lagt lapp på ett objekt som inte använts senaste tio åren, medans man på blocket får betala dyrt. Nu vet man ju inte de sociala omständigheterna, men det är mycket kapital därute som bara kastas bort..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 19 Juni , 2016 Den 707:an kanske går att få mycket billigt, en 707:a är ju bara plast så det går säkert att få ordning på den... nästan läge att jaga ägaren, problemet är ju bara det att man måste förvara saker oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser