Pezlin 28 Postad 10 Juni , 2016 Hej! Jag har en Jeanneau Merry Fisher där det uppstått en spricka i plasten i en "innervägg" i kabinen. Sprickan är längsgående på kanten av väggen (dvs lagren av plast/glasfiber? som väggen är uppbyggd av har separerat på ett ställe). Vilket lim kan vara lämpligt att använda för att laga sprickan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 10 Juni , 2016 Gelcoat filler. Om jag uppfattade det som en spricka i gelcoaten, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezlin 28 Postad 14 Juli , 2016 (redigerade) Ursäkta att svaret dröjt men jag ville komplettera med en bild för att tydliggöra hur sprickan ser ut. Frågan är vad jag skall peta i för lim där? Redigerad 14 Juli , 2016 av Pezlin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 14 Juli , 2016 Prova att kontakta försäljaren, har du köpt privat så borde du höra med generalagenten. Sådär ska det inte se ut, det bör vara ett känt fel. Även om garantier har gått ut så borde båtbyggaren vara inttresserad. Gör inget själv innan... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 15 Juli , 2016 Är det inte plastad plywood? Sprickan tyder nästan på det, i så fall är det trälim alt epoxy som gäller. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser