Stefan_R 0 Postad 8 Juni , 2016 Tjena. Har tänkt sätta dit en elmotor på min 430 gt och har kollat på det fästet de har på Biltema men det verkar vara svårt att få dit på rätt sätt. Utformningen bak på båten gör att man inte kan fälla in det helt ser det ut som. Nån som har erfarenhet av detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Boat 8 Postad 8 Juni , 2016 (redigerade) Hej Tror du menar ett motorfäste som ser väldigt lika ut som mitt fast inte mitt är från samma affär. Bifogar en bild på hur det sitter monterat på en av mina båtar, så hoppas jag det kan vara till någon nytta. Redigerad 8 Juni , 2016 av Micke_Boat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_R 0 Postad 8 Juni , 2016 (redigerade) Hej Tror du menar ett motorfäste som ser väldigt lika ut som mitt fast inte mitt är från samma affär. Bifogar en bild på hur det sitter monterat på en av mina båtar, så hoppas jag det kan vara till någon nytta. Hej! Tack för svar! Problemet jag har är att listen sticker ut för mycket på 430n jag har så fästet kan inte fällas upp helt??? Redigerad 8 Juni , 2016 av Stefan_R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Boat 8 Postad 8 Juni , 2016 Svårt att jämföra med bilderna men min relingslist sticker också ut lite. Har dock inte mätt hur långt ut. Men som man kan se på min bild så kan man ändå inte fälla ihop/upp den mer då fästets konstruktion inte tillåter mer än vad det är på min båt. Köp ett fäste och prova och måtta på din båt. Passar det inte och du inte har gjort några skador så kan du säkert lämna tillbaka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ericslund 0 Postad 10 Juni , 2016 Jag är ingen båtexpert, men... Du borde väl kunna montera fästet med någon typ av distans mellan akterspegeln och fästet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_R 0 Postad 20 Juni , 2016 Hej Tror du menar ett motorfäste som ser väldigt lika ut som mitt fast inte mitt är från samma affär. Bifogar en bild på hur det sitter monterat på en av mina båtar, så hoppas jag det kan vara till någon nytta. Hej! Tack för svar! Problemet jag har är att listen sticker ut för mycket på 430n jag har så fästet kan inte fällas upp helt??? Hej igen Hur har du fäst den? Är det genomgående bult med mutter och bricka? Jag mailade Ryds och de sa att det skulle gå fint med 6 mm skruv 32 mm lång och Sikaflex under hela plattan eftersom jag inte kommer åt insidan pga flyttankar... ska tydligen hålla för badstegar. Saken är den att jag inte hittar 6 mm rostfri skruv nånstans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser