hustran 0 Postad 6 Maj , 2005 Jag blir litet lessen.Var vår översvemmars vår vik avfiskareFågeln flyr,fisken har inte en chans att föröka sig,sjöfågeln,får flytta på sig.Måste det vara så?Folk trollar,kastar,intensivt,vi som inte har något att säga till om/markägare).måste taallt.Det finns ett strandskydd,300m.från land,finns inget från vatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 6 Maj , 2005 vad är problemet alla har väll rätt att fiska på allmänt vatten bara alla sköter sig som jag utgår ifrån :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 7 Maj , 2005 Ta med ett spö och kasta lite själv i viken vetja, verkar ju vara ett bra ställe. PS Använd mellanslag när du skriver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 7 Maj , 2005 När man skriver i smått stressat tillstånd,är det lätt att glömma mellanslag.Jag är medveten om att visst fiske är fritt på enskilt vatten,men Trolling,(heter det så?)trodde jag inte var tillåtet.Nåväl,gårdagens fiskarfänge tog priset.4 el.5 båtar snurrade hela dagen,2 pers. i var.Efter visst burkhävande av energidryck el.nåt,blev behovet tryckande.Det kan jag förstå.Vad jag inte kan förstå är att man måste gå i land framför vårt hus och pinka.Tyvärr är det ju så att de som inte sköter sig får adrenalinet att flöda.I dag har jag lugnat mig och t.o.m. tyckt det var riktigt rart att se en ensam fiskare tyst roende,njutande. PS.Nej jag kastar inte,finns ingen fisk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 7 Maj , 2005 Hej! Jag tror inte att det är någon fara för fiskens fortplantningsförmåga om några halvfulla fritidsfiskare kastar lite i er vik. Ditt problem verkar ju vara att de går iland och kastar vatten på din tomt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 8 Maj , 2005 hej om nån kör drag med motor trolling så gäller 300 meter från land och om djup kurvan är grundare är 4 m så flyttas gränsen tills det blir djupare än 4 m. synd att dom ska åka i land och pissa på din tomt fast det låter lite ologist att dom skulle plocka upp alla trolling grejor för att släppa på tycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 8 Maj , 2005 Mot arslen som pinkar på ens tomt finns det två botemedel: 1. Vattenspridare. 2. En slinga elstängsel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Forgus31 Postad 8 Maj , 2005 [KUR]Mot arslen som pinkar på ens tomt finns det två botemedel: 1. Vattenspridare. 2. En slinga elstängsel. [/KUR] Dessa personer med sådan anatomi är ett absolut fåtal och utgör en minimal risk för tomtägaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser