Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
Mauritx

Prisvärt segelmakare? (fixa reva) och UV skyddet 35m2 genua.

Rekommendera Poster

Jag har fått två 2st revor på min genuan,  (på 3 cm var)  Det är så att fäste mot pulpiten till styrbordlanterna gick sönder och glömde tejpa svetspunkten (tänkte inte att det skulle skada), men  den gjorde hål  på genua när den trycktes in. skit alltså...

Eftersom revan sitter 30cm från  halshörnet vid underliket ,  tänkte sy  samtidigt för att dölja/skydda  en UV skydd

Frågade prisen och den närmaste segelmakeri vill ha 5 500 SEK. och den billigaste 4000 SEK (för bara uv skyddet). Det later mycket...

Nån som känner en billigare som kan tipsa om?  eller är det så prisbilden ligger?

Tack på förhand,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ska du få någon att göra det alls nu får du vara glad. Annars... gör själv!!!

Ditt segel e inte så stort väl?

Jag har vega masthead.

Fick lång reva 40cm förra sommaren.

Fixade segeltejp, typ 10cm brett. Ett par meter sånt samt tyg för uv skydd kostade 400kr inkl några rullar tråd.

Tejpade båda sidorna av revan, sydde runt.. med vanlig symaskin och lite grövre nål.

Klippa till och få uv skyddet hyfsat rätt var det bökigaste. Sy dit det en baggis, även då jag hade dåligt m plats. Höll till i köket.

Gjorde allt inkl plocka fram och bort på ca 3h...

Har du inte symaskin tar det ju mer tid såklart.. men no problem.

Redigerad av Caribic410

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har fått två 2st revor på min genuan,  (på 3 cm var)  Det är så att fäste mot pulpiten till styrbordlanterna gick sönder och glömde tejpa svetspunkten (tänkte inte att det skulle skada), men  den gjorde hål  på genua när den trycktes in. skit alltså...

Eftersom revan sitter 30cm från  halshörnet vid underliket ,  tänkte sy  samtidigt för att dölja/skydda  en UV skydd

Frågade prisen och den närmaste segelmakeri vill ha 5 500 SEK. och den billigaste 4000 SEK (för bara uv skyddet). Det later mycket...

Nån som känner en billigare som kan tipsa om?  eller är det så prisbilden ligger?

Tack på förhand,

Jag vet ju inte var i landet du befinner dig.Om det är i Stockholm så har vi varit väldigt nöjda med Saltsjöbadssegel.

Frågan är om det går att få så mycket billigare...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bor du i Skåne så skicka ett pm till mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...