crabfish78 0 Postad 7 Juni , 2016 Hey,Jag har förstått att Auador 22 under ett par år byggdes på Irland, och att detta medförde vissa kvalitetsproblem. Har någon här lite koll på vad detta faktiskt innebär? Vad är det som är sämre med båtarna som byggdes på Irland? Bör man avstå från köp?Tack på förhand./ Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 558 Postad 7 Juni , 2016 Jag läste i en båttidning att båtarna från Irland var väldig tunga, på grund av att de använde mycket glasfiber och polyester vid bygget. Båtarna blev långsammare och bränsletörstigare än de finska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 7 Juni , 2016 Sämre kvalité i allmänhet Vanligt med skeva skrov(botten) Även vanligt med vatteninträngning i sandwishskrovet men det är nog inget unikt för just de som är byggda på Irland Under den tiden jag skeppade mycket båtar från UK så var det uteslutande affärer på just Aquador som uteblev efter att kunder begärt besiktning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser