Turboforever 0 Postad 6 Juni , 2016 Har problem med mitt ankarspel. Det är ett balder 600. Är installerat efter alla konstens regler. Problemet är att automatsäkringen (Carling 60A) bryter stup i ett. Har efterdragit alla anslutningar, kabel 25 kvaderat, nypressade kabelskor med riktig presstång. Är kopplat till ett nytt 74Ah startbatteri som delas med motorn. Motorn är igång och laddar när jag kör spelet. Ankarspelet är nytt för säsongen. Några förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gausafeten 38 Postad 9 Juni , 2016 Blir spelet eller kablarna varma? För hög belastning borde märkas i alla fall lite. Har du möjlighet att mäta med en tångamperemeter ifall belastningen går över 60 ampere? Det kan ju vara fel på automatsäkringen också. Det ska vara en 'trög' säkring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 9 Juni , 2016 Om säkringen går är det väl så att strömmen över den är för hög eller att säkringen är för klen eller defekt. Det borde inte ha med kablar att göra (om det inte är kortis någonstans). Jag gissar på att det antingen är säkringen eller ankarspelet som det är fel på. Jag skulle koppla ett annat eller samma batteri tillfälligt direkt till spelet (med säkring) och testa. Alternativt byta säkringen och testa med en annan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Turboforever 0 Postad 10 Juni , 2016 Ska hämta en säkring där jag köpte spelet. De sa först att det skulle vara en trög säkring, sen sa de att deras säkring inte var trög... Kommer testa i alla fall. Ang tångampere mätare så har min bara möjlighet av mäta växelström. Får höra mig för. Funkar det inte med säkringen som leverantören rekommenderar får de väl ta tillbaka spelet. Typiskt när man lagt ner sig och monterat ankarspel... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimbus_Stefan 0 Postad 6 Maj , 2018 Hej! Jag har exakt samma problem. Köpte en nimbus 28 DC förra hösten med nytt Balder 600 ankarspel. Till en början gick spelet väldigt dåligt och säkringen gick hela tiden. Jag försökte och tyckte mig finna att kablarna som var anslutna mot själva elmotorn var felvända. Men säkringen går hela tiden ändå. Satte precis på en 80A automatsäkring och den går så fort jag kör spelet. Hur löste du ditt problem?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser