Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
greed

Yamaha 200-89 som tappar kraft

Rekommendera Poster

Hej. Har en Yamaha 200 hk -89 som blir orkeslös och tappar kraft vid farter över 25 knop. Inga problem att ligga vid jämn 25 knop men ökar jag lite och håller jämnt så tappar den lite hela tiden. Känns som den inte får tillräckligt med soppa? Kan hålla fullt upp till 40 knop en liten stund sedan händer samma sak. Har bytt alla bränslefilter och anslutningsslangar till bränslet( även tryckblåsa). Varvar 6500 på  tomgång. tacksam för alla svar  Med vänlig hälsning jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varva inte 6500 rpm utan last för då har du snart en hög alumiunskrot istället för en motor. Med tanke på symptomen har du problem med bränsletillförseln. Med tanke på vad du redan gjort är mitt förslag att du kollar upp bränslepumparna och deras menbram som nästa steg..

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jarb hann före:) Membranen är det första att kika på. Lätta att byta och kostar inte så mycket heller... Det brukar vara svårt att se om de är ok, så byt även om de ser friska ut är mitt tips. Riktigt bra maskiner generellt. Saknar min som jag tyvärr fick ge upp på efter ett enormt svårhittat vattenintrång...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska beställa nya direkt.. Tack för tipsen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...