Freddesearay 0 Postad 6 Juni , 2016 Hej alla! Är precis nybliven medlem här på forumet och även nybliven Sea Ray 220 OV ägare. På vår båt (-1993) så finns en låg kromad reling som följer fördäck fram till fören. Den är upphöjd ca 5 cm. En på var sida. Helt meningslös. Man kan inte använda den till något mer än att hänga fendrar i. Jag skulle vilja ha en reling som man kan hålla sig i när man kliver ombord från fören. Det finns en snygg original reling som sitter på årsmodell 1995. Eller så får jag beställa en ny reling som är låg i början och som sen blir högre och högre fram till fören. Framme vid fören skall den vara 40-50 cm hög. Har googlat utan resultat. Var kan man få tag på såna? Finns färdiga? Eller måttbeställas? Helst original till sea ray 220! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 7 Juni , 2016 Original till Searay 220 är helt stängt pulpit och helt oanvändbart om man tänker använda naturhamn. Många ägare av amerikanska båtar har bygt om sin pulpit här i svedala jag med. Köpte 2st. hajfenor på båttillbehörsbutiken som en smed bockade till o svetsade ihop med den befintliga pulpiten så att man har ett bra grepp när man ska i land eller ombord i fören. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 7 Juni , 2016 Ett annat alternativ är att skaffa en peke med rejäla handtag på, finns från bla båtsystem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser