crescent495ht 0 Postad 5 Juni , 2016 Har köpt en beg Yamaha F50 Fyrtakt med förgasare utan provkörnig på båt. Sjösatte idag och motorn går illa. Jag har gjort det vanliga o dränerat förgasare bytt tändstifen. Jag har lokaliserat att cylinder nr 2 inte fungerar. Jag har koll på att det finns kompression (enbart med att känna trycket med tummen..!) Sprayar startspray i förgasare nr 2 och då låter det bättre alltså det hörs jämnare gång ökat varvtal ngn sekund...lyfter bort tändhat för tändhat och bara cylinder nr 2 visar=imgen skillnad. Jag har försiktigt skruvat in justeringsnål för lågvarv i botten på en efter en av alla 4a förgasare...bara förgasare nr 2 visar=ingen skillnad. Demonterat förgasare nr 2 utan att hitta något...rengjort med t-sprit acetone tunn stålträd munstycken allt jag sett...återmonterat förgasare. provat igen=ingen skillnad. Motron har stått flera år...osäker på bränslet i tanken...kan vara två år gammal bensin jag provat idag! Tips om nästa steg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vinor 3 Postad 6 Juni , 2016 Att du startade upp med gammal sås är som gjort för få problem . Gör rent tanken i med ny soppa - gå igenom filter samt se så bränslepumpen har bra membran i sig . Sen får då gå igenom alla förgasare igen - bästa är ultaljudstvätta dem - men tryckluft går . Är osäker på din modell men styrs inte alla dem av vakuum när dem ska öppnas ? Isåfall måste man ha ett speciell klocka för kunna ställa in dem annars öppnar dem ojämt . Sist är väll i med ett par nya stift för utesluta dålig gnista . Jag hade en 40hk Yamaha tog mig nästan en halv säsong få den gå hundra - men där låg problemet i vakuumet över förgasarna . Inte helt lätt lösa själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser