arrebarre 8 Postad 5 Juni , 2016 Hej alla! Som titeln lyder funderar jag på om båtägare oftast äger android eller iPhone. Ren spekulativ fråga, då jag undrar kompatibiliteten med olika appar. Vad använder ni alla för mobiltelefoner, kör de flesta iphone eller android här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 224 Postad 5 Juni , 2016 Äsch... Aftonbladet eller Expressen? Facebook eller Instagram? Max eller McDonald's? Vilket är bäst, och varför? Sjösätt Storön nu istället för att hålla på å hålla på... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 5 Juni , 2016 Jag sitter nämligen och slipar på en app till sjölivet. Därför är det extra intressant. Utifrån ditt inlägg skulle jag göra en vild gissning på att du använder en Android? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 224 Postad 5 Juni , 2016 Jag använder båda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 Juni , 2016 Windows. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 5 Juni , 2016 Jag sitter nämligen och slipar på en app till sjölivet. Därför är det extra intressant. Utifrån ditt inlägg skulle jag göra en vild gissning på att du använder en Android? Behövs det verkligen fler appar för sjölivet. Vad skall den göra för nytta!? I vår båt har vi alltid Android och ofta iPhone plus Androidplatta - som plotter på inrestyrplatsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LuminaL 101 Postad 5 Juni , 2016 Jag kör med Windows phone, Lumia 950. Tidigare hadde jag en Lumia 920. Använder inga telefon appar när jag är ute och seglar. Vill jag ut på internet så har jag en liten laptop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 5 Juni , 2016 Äh... jag kör fortfarande Windows 3.1. Men jag har uppdaterat mig när det gäller mobiltelefon, jag bytte nyligen min NMT 450 till NMT 900, det går att ringa från Skagen på det svenska nätet. Och denna drar bara 5 A så den är ju betydligt mer ekonomisk än NMT 450. Jag har en Ipad också, men den tar jag mest med ombord, för att hålla koll på vara alla båtar med AIS finns. Och så kan jag ju spela Simpsonspelet, "Tapped Out" på den. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 21 Juni , 2016 Jag sitter nämligen och slipar på en app till sjölivet. Därför är det extra intressant. Utifrån ditt inlägg skulle jag göra en vild gissning på att du använder en Android? Behövs det verkligen fler appar för sjölivet. Vad skall den göra för nytta!? I vår båt har vi alltid Android och ofta iPhone plus Androidplatta - som plotter på inrestyrplatsen Talade med en i båtklubben och appen han skapar tycker jag verkligen behövs. Återkommer med mer information. Den är inte vinstdrivande och ska bara främja båtlivet. Jag har bett han skriva här, och ta kontakt med er istället som är rävar på det här med båtlivet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 21 Juni , 2016 OK, tack för svaren. Men information om appen kommer inom kort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 21 Juni , 2016 Android, eftersom Apple har en lång tradition av att låsa in användarna och inte Windows eftersom Microsoft försöker dominera världen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 21 Juni , 2016 Hej alla! Som titeln lyder funderar jag på om båtägare oftast äger android eller iPhone. Ren spekulativ fråga, då jag undrar kompatibiliteten med olika appar. Vad använder ni alla för mobiltelefoner, kör de flesta iphone eller android här? Nokia Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 1 Juli , 2016 Android.Enda appen jag egentligen använder är Eniro på sjön. Där finns numera även AIS information. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 1 Juli , 2016 Jag läste på typ Yachting World eller likn. Det var någon app som bara fanns för iPhone och det klagades på att den inte fanns för Android. Svaret var de hade kollat andra appar så var typ 86% av användarna iPhone. Många app-utvecklare brukar börja med iPhone och om intresset är stort så gör man en Android-version. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 2 Juli , 2016 Jag läste på typ Yachting World eller likn. Det var någon app som bara fanns för iPhone och det klagades på att den inte fanns för Android. Svaret var de hade kollat andra appar så var typ 86% av användarna iPhone. Många app-utvecklare brukar börja med iPhone och om intresset är stort så gör man en Android-version. Då förstår jag, tack för svar. Återkommer när appen är släppt, apputvecklaren kommer vilja ha några testare som senare har chansen att ta över som moderatörer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser