Andreas_82 0 Postad 3 Juni , 2016 (redigerade) Hej, jag har en bayliner 175br där det sitter en Mercruiser 3.0L som tagit in vatten och det mesta har tagit skada. Jag går nu igenom del för del vad som behöver bytas och vad som kan behållas. Troligen får jag byta motorn, och då funderar jag på att kanske ta en VP istället så min fråga är om det är mycket jobb med att byta från en Mercruiser till en VP, byter även drev då. Är det någon som vet om det finns dom som är intresserad av att köpa min gamla trasiga motor för att renovera upp den och sälja den sen, finns det en marknad för det? Redigerad 3 Juni , 2016 av Andreas_82 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 3 Juni , 2016 (redigerade) Du kan säkert sälja din trasiga motor. Men varför byta till VP? Det blir dyrare än att fixa det du har och dyrare reservdelar men inte bättre. Och ja, det är mycket jobb. Redigerad 3 Juni , 2016 av Eld- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 7 Juni , 2016 kolla här: www.ancoramarin.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 7 Juni , 2016 Hej, jag har en bayliner 175br där det sitter en Mercruiser 3.0L som tagit in vatten och det mesta har tagit skada. Jag går nu igenom del för del vad som behöver bytas och vad som kan behållas. Troligen får jag byta motorn, och då funderar jag på att kanske ta en VP istället så min fråga är om det är mycket jobb med att byta från en Mercruiser till en VP, byter även drev då. Är det någon som vet om det finns dom som är intresserad av att köpa min gamla trasiga motor för att renovera upp den och sälja den sen, finns det en marknad för det? Varför tog den in vatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas_82 0 Postad 22 Juni , 2016 Jag vet inte riktigt varför än, håller på att undersöka det när tid finnes. Det sitter ju en 3.0L på 135hk med ett Bravo one drev, går det att byta upp till en större motor uten problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 22 Juni , 2016 Om motorn får plats i motorrummet så behöver du egentligen bara bygga om främre motorfästet och byta avgasrör mot bockhorn för att byta till V6 eller V8. Du kanske behöver byta delar i styrningen också för att få styrservo. Resten är bara att skruva dit. Fast det blir naturligtvis dyrare eftersom du måste köpa en komplett motor och inte bara ett longblock där du flyttar över de flesta delarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser