Gå till innehåll
torsdag 24 april 2025
Hajjen

kyl och stereo sea ray 240

Rekommendera Poster

Hej på er ! Har tänkt att byta stereo och kyl till min sea ray 240 sundancer 2002 års modell. Någon som har tips på vad som passar och blir bra? Mvh David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

När det gäller kylskåpet får du ju ta och mäta det gamla, och kolla måtten i beskrivningarna på återförsäljarnas eller båttillbehörbutikernas hemsidor. Dessa brukar vara av standardmått.

Själv har jag ett Isotermskåp med ASU, som jag är väldigt nöjd med, ASU innebär i korthet att man lagrar kylenergi i skåpet då generatorn laddar eller då man har landström, sedan hushåller skåpet med denna och kompressorn går på lågfart vid behov, när du ligger i hamn utan landströmsanslutning.

Stereo... tja samma där, ta ett mått, men dessa brukar ju vara monterade i ett rektangulärt hål som har samma mått som vanliga standard bilstereoapparater. Det finns apparater anpassade för fritidsbåtar också, som då är stänksyddade och kanske saknar finesser som är praktiska på landsvägen, RDS och sådant man inte behöver till sjöss. Sedan får du väl ta dig en funderare på vad för slags apparat du vill ha, monsterstereo, eller bara något enkelt som man kan lyssna på väder och sjörapporten på...?

15580.jpg

Det senaste året har jag uppmärksammat en ny sorts radio/stereo för båtbruk, med spännande design, den är rund, och nu fattar jag varför det under alla herrans år hetat "rundradio"... :)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rundradio

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Tackar för infon.Har funderingar på just den kyl du nämnde. Ska kolla lite mått mm. Mvh David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...