Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Litsegard

Hjälp med tips/råd om renovering av startmotor

Rekommendera Poster

Hej, Jag har fått problem med startmotorn. Den kärvar och BÖR renoveras. Startmotorn sitter i en VP MD4. Jag skulle uppskatta tips och råd hur jag kan få tag i någon som gör renoveringsjobb av startmotorer eller, om det är ett enkelt göra det själv-jobb, tips och råd om hur jag går till väga och kanske var jag kan finna bra info på nätet. /Litsegard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Walle

Hej Göteborgs Marin Center AB renoverar startmotorer billigt ring och kolla 031 296010

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En startmotor är inte speciellt märkvärdigt att plocka isär, Var bara noggrann. Det kan vara lite pilligt med kolen, men det är bara att vara försiktig. Att smörja och tvätta rent borde du klara av, men känner du dig osäker är det väl bättre att lämna bort det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Anders, Tack för uppmuntran. Ska faktiskt ge mig på att försöka renovera den själv. MVH Litsegard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst ska man skruva själv i första hand. Alltid kul att se hur grejer funkar och det finns inget bättre tillfälle när det ändå ska lagas. Misslyckas man kan man alltid ta det till verkstan. Inte minst är det en säkerhetsfråga. Kan man sina prylar är det inte hela världen om det trasslar lite. Erfarenheten visar att det gör det alltid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Precis! Ju mer man vågar ju säkrare känner man sig ifall man råkar ut för något missöde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag håller med de som anser att man själv skall försöka innan man lämnar in ex en startmotor på reparation. Nu kommer men jag är av den uppfattningen att innan demontering av något skall man söka teoretisk kunskap om objektet. Då har man alla förutsättningar att själv plocka isär objektet och framför allt ihop prylen. Lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, kunskap är alltid bra. Sök i forumet efter startmotor så hittar du om inte massa annan bra lärdom, en tråd som jag startade när jag i vintras fick ge mig på min startmotor. Även om det inte står allt så finns det en genomskärningsbild i den tråden som visar rätt bra hur en startmotor fungerar, eller i ditt fall inte fungerar :) Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset. Ska gå in och spana efter startmotor så får vi se vad vi hittar för gott!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...