seglarfreaken 55 Postad 30 Maj , 2016 Hej! Våra slangar känns fräscha och inga sprickor syns när jag böjer dem. Ingen rost på slangklämmorna. ingen gasollukt. Det sitter en mätare/varnare på gasolflaskan kopplad till slangen med tre olika indikeringsmätare på. två a dem ger grön signal hela vägen när jag vrider på. Den tredje visar ingenting. Gasolslangarna är stämplade och förmodligen tillverkade 2010 När bör jag byta slangarna? Är allt okay? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 215 Postad 30 Maj , 2016 (redigerade) Äre inga sprickor å ser bra ut å du känner ingen lukt, då äre okej. Däremot blir jag inte klok på dina "mätare", tre st å olika å var sitter de å vad skall de visa? Om flaskan är fylld eller vad? Här måste du ge mera info. Redigerad 30 Maj , 2016 av Ruskpricken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 30 Maj , 2016 Kolla även hur gammal regulatorn är! Dom innehåller ett membran som åldras och är märkta med ett årtal. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser