Mitchen72 0 Postad 30 Maj , 2016 Har nyss köpt en sea ray med en mercruiser 5.7 1999. Den trycker ut olja under gång. Fråga 1. Kan det vara drevolja som finns i plastbehållaren. Fråga 2. Varför kommer det upp ur locket? Vad gör man för att åtgärda detta. Ny packning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 31 Maj , 2016 Snälla lille vän mer info!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mitchen72 0 Postad 31 Maj , 2016 Var jag otydlig. Det sitter ett påfyllningskärl i överkant på framsidan av motorn. Då jag kör så trycks det ut olja i locket. Det sitter en luftstskruv i locket med. Skall det vara tryck i behållaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 31 Maj , 2016 Snälla lille vän mer info!! När jag skrev; min lille vän hoppade forumpoliserna på mig. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NiclasO 1 Postad 31 Maj , 2016 Borde vara olja till styrservot, är systemet överfyllt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mitchen72 0 Postad 31 Maj , 2016 Borde vara olja till styrservot, är systemet överfyllt? Behållaren var halv och efter ett par timmars körning så har det tryckt ut i locket så jag fick fylla på den. Så om systemet var överfyllt vet jag inte. Tror iof. att luftskruven är åtdragen, den kanske skall öppnas lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 31 Maj , 2016 Snälla lille vän mer info!! När jag skrev; min lille vän hoppade forumpoliserna på mig. Kalle Blev du förvånad över det ??? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 31 Maj , 2016 Så "man" får int "lilla-vän-a" sig men kapa trådar... det får vi. Leder dock ofta till rätt intressanta "just det!!! så kan man tänka-upplevelser" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 31 Maj , 2016 Hade samma på en båt jag hade. Det var den röda gummi pluppen på undersidan av locket som var borta. Den fungerar som en backventil, släpper in luft men inte ut. Ja, det blir lite övertryck i drevoljebehållaren. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 31 Maj , 2016 Om det läcker över en gång så kan det kanske vara så att den vart överfylld. Om nivån nu ligger på mellan min och max och den ändå svämmar över så har du troligen problem med att vatten trycks in nånstans i drevet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 31 Maj , 2016 För mig var det bara att byta lock så var problemet löst. Det ska inte kunna läcka ut genom locket. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mitchen72 0 Postad 3 Augusti , 2016 Problemet är löst! Det var 2 fel på detta. Nu sitter det ett nytt drev på för det gamla tog in vatten, så det blev en fin summa:( Men fick ändå graderat upp det till ett Bravo 3x modell. Och andra felet var i locket där den röda packningen saknades. Så nu går allt perfekt. Tackar för tipsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser