Bibapulula 0 Postad 29 Maj , 2016 Jag ska köpa nytt startbatteri till min båt, motorn är en Mercruiser 7.4l med förgasare. Jag har sneglat på ett Banner powerbull 95ah 760CCA alternativt ett Optima röd 50ah 815CCA. Klarar jag mig på Optimas låga Ah? Kom gärna med tips om bra batteri till en vettig peng. Mvh Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 30 Maj , 2016 E det ett helt separerad starbatteri utan andra laster så funkar det med 50. Tar för givet att du bara åker på sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bibapulula 0 Postad 30 Maj , 2016 E det ett helt separerad starbatteri utan andra laster så funkar det med 50. Tar för givet att du bara åker på sommaren. Jo det är ett separerat startbatteri, det som gjorde mig tverksam var just dess låga Ah. Men det kanske inte är nåt problem på sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 31 Maj , 2016 Kör själv med Optima Red Top 50Ah till min 7,4mpi, fungerar perfekt. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser