arrebarre 8 Postad 28 Maj , 2016 Hej Är ny här på forumet och vet inte om jag skriver detta på rätt plats, mod får gärna flytta tråden om den är opassande här. Jag söker efter en båtplats över sommaren, allt från några dagar till hela sommaren. Allt är av intressé. Tänkte nämligen köpa båten imorgon och behöver ha den någonstans i några dagar tills jag har valt båtmarina. Eventuellt om ni har något ledigt för hela säsongen tar jag givetvis för hela säsongen! All hjälp skulle uppskattas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 28 Maj , 2016 Mälaren? Saltsjön? //Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 28 Maj , 2016 (redigerade) Helst Saltsjön, mälaren går dock också bra. Har du någon ledig plats, eller något tips? Bor i Vasastan, så antar att saltsjön är närmst. /Aria Redigerad 28 Maj , 2016 av arrebarre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 29 Maj , 2016 Bosö båtklubb har några gästplatser som kostar runt en hundring per dygn, bör ju funka för tillfällig förvaring av båten. Det är ju naturligtvis inte meningen att man ska ligga där hela säsongen även om priset är som på vilken marina som helst, men några dagar funkar. Då har du de första dagarna räddade i alla fall. Behöver du ligga längre än några dagar kan du kolla med styrelsen eller driften. Lättast att få tag i någon är att ta sig dit en tisdagskväll mellan kl. 18 & 20. (Ibland går de hem tidigare än 20, kom tidigt.) Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 29 Maj , 2016 Kolla på blocket, där finns massor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 @Mackey Stort tack, ska kontakta dem! @Sagitario Kollat blocket, dock inte funnit så mycket. :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 29 Maj , 2016 @Mackey Stort tack, ska kontakta dem! @Sagitario Kollat blocket, dock inte funnit så mycket. :/ Det finns 57 annonser i skrivande stund, det är rätt mycket..?http://mobil.blocket.se/stockholm?ca=11&w=1&q=Båtplats&ca=11&cg=1083 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 På något vänster hittade jag inte alla dem, tack för länken. Ska gå igenom varenda en! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 Kollade igenom alla, dem var alla rätt långt bort. Så är fortfarande öppen för förslag om någon sitter på fler tips, eller båtplatser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 29 Maj , 2016 (redigerade) Kollade igenom alla, dem var alla rätt långt bort. Så är fortfarande öppen för förslag om någon sitter på fler tips, eller båtplatser. Tänk på att det är lika dyrt att åka taxi som att köra båt. Det jag vill säga är att om du ligger längre ut i skärgården så slipper du en ofta lång och tråkig transportsträcka och du har råd att ta taxi till och från båten istället. Det beror ju på hur du tänkt använda båten förstås. Om det mest är ett kvällsnöje att köra omkring inne i Stockholm så är det ju inte så smart att ligga längre ut, men är det för sköna helger ute i skärgården är det smart. Mackey Tillägg: Du har rätt höga krav när "rätt långt bort" är Djurgården eller Bromma/Nockeby när du själv bor i Vasastaden. Redigerad 29 Maj , 2016 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 Bra tips, tack! Ja precis, kommer nog ta taxi oftast; så man när som helst kan ta sig till båten på ett smidigt sätt. Jag kommer köra runt i stockholm men även ut till skärgården när jag kan. Då kanske Lidingö är bättre ställe att placera båten på än i slagsta? Detta då lidingö är närmre skärgården? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 29 Maj , 2016 Jag skulle föredra Lidingö framför Slagsta. Det är inte jättelångt att ta sig in till Stockholm om man vill det och det är lite närmare skärgården., mycket närmare än Slagsta. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 @ Mackey. Tack för svar. Ok då kör jag nog på Lidingö Marin AB, min båt är 2,4m bred och där kotar det 2400kr per bryggmeter. Ska jag då räkna med 3m för att få plats med fendrar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 @trewq Absolut, fixar det när dem har öppnat imorgon. Det är cikra 3-4000kr dyrare att ha båten hos lidingö marin över sommaren, men det kanske det är värt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 29 Maj , 2016 @ Mackey. Tack för svar. Ok då kör jag nog på Lidingö Marin AB, min båt är 2,4m bred och där kotar det 2400kr per bryggmeter. Ska jag då räkna med 3m för att få plats med fendrar? Ring Lidingö marin och fråga! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 29 Maj , 2016 Släpa varmt vatten? Du är inte riktigt klok Peter! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 29 Maj , 2016 Kolla typ Fisksätra Båtklubb också. Då kan du åka Saltsjöbanan. :-) Fast helt ärligt; att ha en båt men ingen bil begränsar ju lite... tycker jag alltid har full bil med prylar till och från, för att inte nämna vår och höst när man ska släpa wax, rengöringsmedel, varmt vatten, bottenfärg, roller, lösningsmedel, spackel, epoxy, polertrasor, slipmaskin, skarvsladd, tejp, sandpapper, färgskrapa, något att äta till lunch... ja, du fattar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 29 Maj , 2016 Släpa varmt vatten? Du är inte riktigt klok Peter! I termos till Nescafet antagligen !!?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 29 Maj , 2016 På den grusplanen min båt står på vintern finns bara kallvatten. När jag tvättar båten brukar jag ta med två dunkar varmvatten. Lite OT; men hur gör de som tycker det är konstigt..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 29 Maj , 2016 På den grusplanen min båt står på vintern finns bara kallvatten. När jag tvättar båten brukar jag ta med två dunkar varmvatten. Lite OT; men hur gör de som tycker det är konstigt..? Man (jag) tvättar när det är varmt i luften, alltså höst eller vår inte mitt i vintern. Är jag konstig då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 29 Maj , 2016 På den grusplanen min båt står på vintern finns bara kallvatten. När jag tvättar båten brukar jag ta med två dunkar varmvatten. Lite OT; men hur gör de som tycker det är konstigt..? Man (jag) tvättar när det är varmt i luften, alltså höst eller vår inte mitt i vintern. Är jag konstig då? När jag sjösätter, omkring månadsskiftet april-maj är det oftast svalt i luften nära vattnet. Och även om det skulle vara varmt i luften är kranvattnet kallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 29 Maj , 2016 På den grusplanen min båt står på vintern finns bara kallvatten. När jag tvättar båten brukar jag ta med två dunkar varmvatten. Lite OT; men hur gör de som tycker det är konstigt..? Man (jag) tvättar när det är varmt i luften, alltså höst eller vår inte mitt i vintern. Är jag konstig då? När jag sjösätter, omkring månadsskiftet april-maj är det oftast svalt i luften nära vattnet. Och även om det skulle vara varmt i luften är kranvattnet kallt. Vi brukar också ta med varmt vatten, enklare än att värma det ombord. Inget konstigt tycker jag. Till TS. Det är väl bara att prova och se vad du tycker. Efter första året har du säkert bättre koll på var, hur och när du använder båten. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 Kolla typ Fisksätra Båtklubb också. Då kan du åka Saltsjöbanan. :-) Fast helt ärligt; att ha en båt men ingen bil begränsar ju lite... tycker jag alltid har full bil med prylar till och från, för att inte nämna vår och höst när man ska släpa wax, rengöringsmedel, varmt vatten, bottenfärg, roller, lösningsmedel, spackel, epoxy, polertrasor, slipmaskin, skarvsladd, tejp, sandpapper, färgskrapa, något att äta till lunch... ja, du fattar... hehe riktigt så mycket lär jag inte släpa på, men förstår tanken. Jag har tillgång till bil genom sunfleet, däremot har jag faktiskt knappt använt den. Har nästan åkt taxi hela tiden vart jag än ska ta mig, detta då uber är rätt billigt, men framförallt för att jag inte behöver fundera på parkering, och sådant. Jag bor mitt i Vasastan och parkering här är typ omöjligt utan att pröjsa skjortan, därför räcker det för min del med Taxi och hyrbil vid behov genom Sunfleet (bilpool). Kommer nog göra som du och ha med mig bilen ut till båten ofta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 29 Maj , 2016 På den grusplanen min båt står på vintern finns bara kallvatten. När jag tvättar båten brukar jag ta med två dunkar varmvatten. Lite OT; men hur gör de som tycker det är konstigt..? Man (jag) tvättar när det är varmt i luften, alltså höst eller vår inte mitt i vintern. Är jag konstig då? När jag sjösätter, omkring månadsskiftet april-maj är det oftast svalt i luften nära vattnet. Och även om det skulle vara varmt i luften är kranvattnet kallt. Vi brukar också ta med varmt vatten, enklare än att värma det ombord. Inget konstigt tycker jag. Till TS. Det är väl bara att prova och se vad du tycker. Efter första året har du säkert bättre koll på var, hur och när du använder båten. Mackey Ni har så rätt så! Ni har varit otroligt hjälpsamma, fastän jag spammat er med dumma frågor. Stort tack till er alla! Förhoppningsvis blir det en forumsträff i Sommar så kan jag tacka er i person! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser