Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
Gäst Peter wallström

omlackering eller?

Rekommendera Poster

Gäst Peter wallström

Hej har en örnvik 535 som är väldigt matt i lacken Har prövat med rubbing,polish men det har ej hjälpt.Skall kanske tilläga att den är röd. Eller är omlackering enda ut vägen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jex

Hej, Prova med fint våtslip papper, och tag sedan rubbing, vax osv. Ps. Var försiktig med slipningen. prova gärna på en liten yta först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst slöseglaren

Det finns ett säkert sätt och det är att köpa polermedlet ERRBEE tror jag det stavas, finns bla på Byggplast, förmodligen räcker den fina varianten. Sedan gäller det att gno.. Bäst är naturligtvis att försöka låna en proffspolermaskin model vinkelslip obs använd ingen riktig vinkelslip de går alldeles för fort. Våtslippapper kan gå men du måste ändå polera efteråt med polerpasta eftersom det blir ränder av våtslippappret. Blankt blir det men efterom det bygger på att du gnor bort en bit av gelcoaten, får man inte gno för mycket om du förstår vad jag menar.. Har provat ovanstående på formar som stått ute ett antal år och de är spegelblanka nu!.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

polare med autosol kromglams jag garanterar du får tillbaka din lyster kör dock inte över dekaler kör med vaxtrissa å mycket autosol så ska du få se, tror du mig inte kan jag göra prov på jobbet ta kort å skicka så får du se jag jobbar nämligen med detta dagligen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...