Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Gäst Pelle

GPS köpt i USA

Rekommendera Poster

Gäst Pelle

Hej Är det någon skillnad att köpa en GPS plotter i USA jämfört med i Sverige förutom att priset är mycket lägre i USA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !köpte en garmin 178 c för 2veckor sedan overthere fungerar kanon! kartan köpte jag härhemma :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En nackdel på Garmin ex 172c är att garantin i Sverige är 3år men i USA är den bara 1 år, men priset kanske överväger det hela, här är svaret som jag fick från West Marine på garanti. Thank you for writing to West Marine. The guarantee is one year. Repairs or exchanges would be with West Marine (USA). After we receive a broken unit, we sent it to Garmin. They repair or replace it.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst pelle B

Har köpt flera GPS i USA ända skillnaden kan möligen vara vilka kartor man får med på köpet. = rekomenderas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En nackdel med att köpa Garmin-produkter, vilket jag upptäckte när jag trodde att min plotter behövde repareras, är att man inte kan skicka produkterna på service eller reparation i Sverige. Garminrepresentant i Sverige rekommenderar att man skickar till England alternativt USA och vägrar ta emot produkter köpta i USA. Fördelen är utan tvekan priset, har själv köpt flera Garminprodukter, GPS och plotter samt olika tillbehör, hos www.gpsdiscount.com, som tycks ha mycket bra priser. Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Betalade ni moms och tull på apparaten från USA? Hur mycket isåfall? Vad är praxis egentligen när man beställer från staterna via nätet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Forgus31

Något är fel! Ska en GPS för båt inte gå att få åtgärdad om jag flyttar mig några länder bort? Eller annan världsdel? Detta sätt att hanha garantier passar inte en sådan vara. Kan vara OK för lingonskogen eller bilen. Köp ett märke som har garanti dit du kanske tar båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta gäller för Garmin. En Garmin köpt i USA har en Nordamerikansk baskarta med vägar, städer etc. I Europa innehåller baskartan enbart landkonturer. I övrigt är apparaten identisk med en europeisk. Du kan komplettera med Bluechart sjökort varhelst i världen, Citynavigator-kit, etc. Även svenska menyer finns på en apparat köpt i USA. Med andra ord fungerar det utmärkt!! *Halva priset*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en skillnad till och det är att Autoroute funktionen eventuellt inte går att använda då den går enl baskartan som då är Nordamerikansk...Jag har dock hört att det ska gå att ändra baskartan i GPSen och finns det någon som vet någonting mer om det så är åtminstånde jag idel öra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Autoroute är en mjukvarufunktion och måste bero på vilket navigationspaket som finns inlagt. Om man har citynavigatorkitet för Europa så måste det ju fungera. En amerikan som tar med sig sin apparat till Europa måste kunna använda den här med europeiska kartor. Jag har dock testat autoroute med enbart baskartan när jag har kört i USA. Utbytet är högst begränsat. Vill man ha körhjälp måste man ändå komplettera med citypaketet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också köpt en GPS från Usa. Magellan Meridian Marine heter den och har i likhet med Garmin en inbyggd databas (16 MB) med amerikanska data. Är mycket intresserad om någon vet hur man byter ut den inbyggda databasen mot en europeisk. bjorn.carlstrom@home.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Torbjörn Reutermo

Hej! Vet du hur man får tag på en svensk manual till en Garmin 60C inköpt i USA? Generalagenten är kallsinnig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Seglatör

Gick ner till min lokala marinaffär och fick till en svensk manual till min 172c, han ville ha 500 för den, men det var det värt, så du ska nog vända dej till någon mindre åf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...